Avatar billede madsk Nybegynder
19. juli 2001 - 12:33 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Geninstallering af Windows 95

I kan sikkert let svare på dette spørgsmål.

Hvis nu at jeg genisntallerer Windows 95 vil alle mine dokumenter osv. blive slettet?

Håber i kan svare!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
19. juli 2001 - 12:35 #1
Ikke hvis du geninstallere, med mindre du formater din HD.

/Thorste
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 12:35 #2
Ikke hvis du undlader at formatere din harddisk først :)

Men det kan anbefales at tage en backup, så formatere din harddisk og til sidst genindlæse dine dokumenter. Dette giver et mere stabilt system, end hvis du bare installerer oven i :)

NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2001 - 12:40 #3
Jeg har selv to partitioner og flytter altid alle mine \"følsomme\" filer over på eks. Drev D. for at være dobbelt sikker før jeg foretager mig noget som helst af større ændringer på drev C, for sansynligheden for at der går noget galt under geninstaleringen må jo nødvendigvis altid være tilstede når vi taler om et Microsoftprodukt...
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
19. juli 2001 - 15:10 #4
Hvis du bare geninstallere så bliver diverse filer i windows bare overskrevet (geninstalleret)
der sker ikke noget med Dokumenter og lignende der ligger i f.eks Dokumenter.. eller en hvilken som helst anden mappe...

Men Hvis du formatere mister du alt hvad der ligger på computeren... medmindre du kan tage backup på en eller anden måde :)
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
19. juli 2001 - 15:11 #5
dunse - jeg har endnu aldrig været ude for, at min computer stjrekede under en geninstallering :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2001 - 15:19 #6
Muligt, men MINE data er følsomme og jeg må indrømme at jeg stoler mere på min dømmekraft en på Bill Gates... Så hvis jorden ikke går under ved at man mister data så er det da bare og løbe risikoen (selvom den er menegt lille).