Avatar billede megabody Nybegynder
10. marts 2010 - 19:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IXtreme - blå skærm og auto nedlukning

Hej,
Min nye PackardBell med tilhørende AOC skærm går i blå skærm, hvorefter den lukker ned, hver gang jeg genaktivere pc'en efter den har slumret/været i dvale.
Jeg kører Windows 7.

Er der nogen derude der ved hvad det skyldes ? (Wupti henviser mig til PackardBell, på trods af, at jeg har købt den hos Wupti, så kanon service....NOT !)
Avatar billede besle Nybegynder
11. marts 2010 - 08:21 #1
Hvad er specs for computeren. Den blå skærm kaldes for Blue Screen Of Death (BSOD) og kommer med en fejlkode som du burde prøve at se om du kan skrive ned, og poste herinde.
Avatar billede megabody Nybegynder
11. marts 2010 - 11:19 #2
Det er intelI7 processor, 8 ram, windows7 styresystem.
Det jeg kan nå at se inden den lukker ned er: 0x000000X4 el. XF

Hjælper det ?
Avatar billede besle Nybegynder
11. marts 2010 - 11:25 #3
Så vidt jeg kan se passer 0x000000X4 ikke med en eksisterende BSOD kode. Vil mene det kan være et driver problem, eller at rammene ikke starter ordentligt op. prøv at reinstall alle drivere.

Kilde: www.bsods.com
Avatar billede besle Nybegynder
12. marts 2010 - 21:45 #4
Eventuelt kør en memtest på dine ram klodser.
Avatar billede megabody Nybegynder
20. marts 2010 - 09:38 #5
Jeg har opdateret alle drivere etc. Har endnu ikke kørt memtest (hvor finder jeg den rigtige til min pc ?)
Jeg har fortsat problemet efter dvaletilstand, og kan se at jeg ikke har fået fortalt starten på problemet (måske starten på problemet).
Da jeg fik det powerhouse, kunne det kun gå for langsomt med at komme igang, så jeg forbandt alt der kunne forbindes og tændte pc'en. Det viste sig efterfølgende at jeg havde fået forbundet skærm og pc med BÅDE det alm skærmkabel og DVI kablet :-(
Kunne det monstro give nogen derude et lead til løsningen - Packard har den ikke....

På forhånd mange tak for eventuelle svar.
Avatar billede besle Nybegynder
20. marts 2010 - 10:33 #6
http://www.memtest.org/ <-- Memtest v4
Avatar billede megabody Nybegynder
05. april 2010 - 12:37 #7
Hej igen,

Efter at have prøvet alt hvad der kunne være af forslag, valgte jeg at stille pcen tilbage til fabriksindstillinger.
Det er gået fint, pånær én gang hvor den lavede det gamle nummer - s.... irriterende når det nu ellers er en kanon maskine.
Tak for forslagene d'herrer, og jeg vil gerne af med pointene for jeres assistance, so if you please.
Avatar billede megabody Nybegynder
05. september 2010 - 14:16 #8
Det var et andet kabel der skulle til - mystisk men det løste problemet.
Avatar billede megabody Nybegynder
18. oktober 2011 - 12:00 #9
Tak