Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2010 - 17:03 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Reklame...?

http://peecee.dk/uploads/032010/hmm1.jpg

Den kommer frem konstant!!! Hvorfor har i sådan en man manuelt skal klikke væk hele tiden?
Avatar billede JArndal Nybegynder
10. marts 2010 - 17:04 #1
det er komplet latterligt efter min mening. Håber ikke det fortsætter længe, for det vil da begrænse min tid her på sitet.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 17:32 #2
Ja, eller også vil det få endnu flere til at hoppe på adblocker-vognen, og det ønsker IDG vel næppe?
Avatar billede thov Forsker
10. marts 2010 - 17:34 #3
Ja, det er hjernedødt, for det har den stik modsatte virkning - alle bliver, og med god grund, pissesure.

Jeg ser den heldigvis ikke, for serveren den kommer fra, er blokeret i HOSTS filen.
10. marts 2010 - 17:52 #4
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. marts 2010 - 19:29 #5
Kan slet ikke forestille mig at bruge internettet uden adblokker. Og flasblokker, for den sags skyld.
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. marts 2010 - 19:32 #6
flashblokker
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. marts 2010 - 19:34 #7
Hvor er det dog irriterende man ikke kan redigere i et indlæg.

Det var ikke meningen det skulle have været et svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2010 - 19:53 #8
mchlbk> Det er ok ;)
Tjen 0 point
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. marts 2010 - 20:44 #9
Ja, det er uundværligt med adblokker.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. marts 2010 - 21:07 #10
Hmmm den burde kun komme én gang - og gør det på min, Vi ser på det: Hvad  browser bruger I? og blokerer I cookies?
Avatar billede snowball Novice
10. marts 2010 - 21:13 #11
Hos mig kommer den ved hver side visning både i IE8 og FF3.6. Begge browsere har lov til at gemme cookies.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2010 - 21:28 #12
Google Chrome og lov til alle cookies.
IE8 har samme "problem" og lov til alle cookies.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 21:31 #13
Hos mig kommer den når jeg slår min adblocker fra.
3. parts cookies blokeret kommer den igen og igen.
3. parts cookies tilladt kommer den kun én gang.

Skynder mig at slå adblocker til igen. Selv om den kun kommer én gang med tiladte 3. part cookies er den gang støjende reklame én gang for meget. Fuldstændig unødvendigt, det må da være muligt for eksperten at bestemme lidt over hvor grelt deres annoncerer generer brugerne? - Eller det gør de måske også, men takker Ja til lidt extra ussel mammon?

Nå, men den konstruktive side af sagen. Bruger Firefox 3.5.6 på Linux.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 21:47 #14
http://www.softpedia.com/get/Internet/Popup-Ad-Spyware-Blockers/Adblock-Pro.shtml

Hvis det er IE du bruger fjerner adblock Pro næsten alle reklamer. Skulle der komme en enkelt kan man højreklikke og få den fjernet øjeblikkeligt. Fjerner også de grusomme flash reklamer. Koster også en smule. Prøv trial-versionene først evt.

Hvis det er Firefox kan du fjerne så godt som alle med tilføjelsen Adblock Plus

Jeg så også http://peecee.dk/uploads/032010/hmm1.jpg på min kones PC og løb skrigende op til min egen med Adblock Pro installeret :-)
Avatar billede mikaelch Novice
10. marts 2010 - 22:00 #15
Jeg har ikke installeret flash på min computer , derved kan  jeg ikke se det
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2010 - 23:39 #16
Firefox 3,6 på Windows, ser den kun en gang hvis jeg accepterer tredjeparts-cookies.

Hmm... Har vi ikke haft næsten det samme problem for et stykke tid siden. Altså med pop-up reklamer der blev ved med at vise sig igen og igen, selvom de egentligt kun burde poppe op en gang?
Jeg husker også noget med en gekko eller lemur, men det er nok noget andet.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. marts 2010 - 08:44 #17
Hmmm...mystisk at den dukker op hele tiden. Jeg beder udviklerne om at tjekke setuppet igen. Reklamen er cookiebaseret, så er det er naturligt at hvis de er blokeret så spammer den dig til du dør :-)

Giver lige en melding når jeg får en melding.

@ tdhansen: Tro mig, i disse tider er der intet der hedder "ekstra ussel mammon" - det er altsammen ganske almindelig ussel mammon til drift.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 08:58 #18
@Lars> Well jeg fortrød også formuleringen i det øjeblik jeg trykkede på Opret knappen. En bedre formulering ville jo være at det altid er et hensyn mellem indtjening og etik og at indtjeningen måske har en tendens til at vinde i disse tider. Jeg vil dog stadig mene at det burde være muligt for jer mediehuse at stå sammen om at begrænse 3 part annoncørernes tendens til at overklistre og genere brugerne. Desuden syntes jeg også at der bør skelnes mellem om de generende reklamer klistres på en interaktiv side som eksperten, kontra et nyhedsbaseret site som computerworld.

Om mon ikke eksperten trækker flere hits over til de øvrige sider under IDG end det modsatte?

Men det er nok en anden diskussion. Personligt nægter jeg at tillade 3. part cookies for at skulle nøjes med at se den reklame en gang, så min adblocker bliver hvor den er :-)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. marts 2010 - 09:04 #19
Ja, det skal siges at jeg har godkendte reklamen - ud fra ideen om at den dukker op én gang. Hvis den generer folk så er der tydeligvis en fejl, så den leder vi lige efter.
Avatar billede intenz Novice
17. marts 2010 - 10:01 #20
Det findes bedre måder at reklame på end at irriterere brugerne, også selvom man gerne vil tjene lidt ekstra penge.

Nu fik jeg den igen i dag, og har efterhånden set den en del gange (jeg blokerer ikke cookies, og jeg får det heller ikke på hver sidevisning, bare 'regelmæssigt').

Eneste grund til jeg lukker reklamen og ikke bare går helt fra siden er, at jeg kender siden. Normalt hvis der kommer nogen form for overlay når jeg kommer ind på en side bliver den lukket, og jeg kommer ikke igen.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2010 - 21:03 #21
http://simple-adblock.com/

Fandt også en rigtig god adblocker her.

Sammen med adblock pro er det meget svært n u at finde en reklame på nettet.