Avatar billede lasse88 Nybegynder
09. marts 2010 - 17:04 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ny computer max 6000kr

Min computer er lige gået død, der kommer slet ikke signal til skærmen, så skal havde en ny.

Den må koste omkring 6000kr (med OS), men helst ikke over.
Jeg har selv en skærm, og computeren skal bruges til SPIL.

Spillede det skal bruges til er Counter-strike source, WOW og Diablo3  når det udkommer.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
09. marts 2010 - 19:50 #2
Tak MathiasDue, overvejer at købe den der koster lidt over 6k

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hvis man vælger at få det med OS, ved du om man også får cd'en med? eller om de vil havde man skal lave sådan en genoprettelses CD/dvd.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
09. marts 2010 - 20:03 #3
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. marts 2010 - 20:15 #4
lase88 - der skal os med så det blvier 700kr + :)

mht os. så mener jeg at du får cden med - ellers er den altid til at fremskaffe også lovligt :) mediet koster vist kun en 20'er
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. marts 2010 - 20:19 #5
eller du kan købe denne fra wupti : http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/xPCX-WU30*Wupti/XONE-W762.html

der er lidt af hvert med både anti virus - i 6 måneder og support i 24 måneder - denne support kan hjælpe dig med hvad som helst lige fra geninstallation til hjælp i word fx :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. marts 2010 - 20:21 #6
Avatar billede lasse88 Nybegynder
09. marts 2010 - 20:56 #7
Er intel da bedre end AMD?

Og jeg ved godt den jeg fandt bliver ca. 6690kr med OS.
Men er den bedre end den du vidste der koster 6390 med OS?

Og jeg vil helst havde noget der ikke er præinstalleret med alle mulige programmer, for der synes jeg ofte ikke man får selve CD'en med OS med, eller Cd'en med driverne, også de også ofte fyldt med bloatware.

Så indtil videre står valget mellem den du viste:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Og http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

medmindre der er nogen der kommer med noget bedre.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
09. marts 2010 - 20:57 #8
PRØVER LIGE IGEN, LAVEDE ET LINK FORKERT....

Er intel da bedre end AMD?

Og jeg ved godt den jeg fandt bliver ca. 6690kr med OS.
Men er den bedre end den du vidste der koster 6390 med OS?

Og jeg vil helst havde noget der ikke er præinstalleret med alle mulige programmer, for der synes jeg ofte ikke man får selve CD'en med OS med, eller Cd'en med driverne, også de også ofte fyldt med bloatware.

Så indtil videre står valget mellem den du viste:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Og http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99102&type=pcsystem

medmindre der er nogen der kommer med noget bedre.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
09. marts 2010 - 21:12 #9
Hvis jeg vælger den til 6690 har den også
USB 3.0
og den understøtter DirectX 11

Jeg synes også altid alle siger AMD er bedre end intel, og jeg tror også grafikkortet er lidt bedre i den der koster 6690.

Men jeg har ikke så meget forstand på hardware, så jeg ved det ikke.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. marts 2010 - 08:53 #10
Det er klart at den hardware er bedre når du giver flere penge for den kammerat ;) - mht amd + intel så er det intel der har den bedste processor på markedet lige pt.
Avatar billede besle Nybegynder
10. marts 2010 - 10:15 #11
Kan du bygge selv?
Avatar billede lasse88 Nybegynder
10. marts 2010 - 16:20 #12
@ Besle

Nej.

Den skal være samlet når jeg modtager den.

@MathiasDue men hvad for en af de 2 ville du vælge.?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. marts 2010 - 16:26 #13
den sidste - med amd processoren og det bedre grafikkort :)
Avatar billede lasse88 Nybegynder
10. marts 2010 - 16:43 #14
Okay, så bliver det den fra med amd processeren, medmindre der nogen der kommer med noget bedre.
(men går altså ik højere op end de 6700kr med OS)

Men ville egentlig gerne havde der også kom andre der har nogle gode bud.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99102&type=pcsystem
Avatar billede besle Nybegynder
10. marts 2010 - 17:09 #15
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. marts 2010 - 18:15 #16
arh puha.. overstående har jeg ikke så god erfaring med, et støjende kabinet og de fleste af de produkter er no name lav kvalitets vare..
Avatar billede lasse88 Nybegynder
11. marts 2010 - 10:16 #17
jeg vil også hellere havde den fra mm-vision.

Køber den nok i dag, eller i løbet af weekenden, hvis ikke der kommer noget bedre frem.

Og hvis der bliver fundet noget andet må i godt skrive hvorfor den er bedre, i stedet for bare at lave et link, for jeg kan jo sagtens finde computerer til de 6000kr, problemet er jeg ikke ved hvor gode de er, og kan sammenligne dem.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
11. marts 2010 - 11:55 #18
Vil ATI HD5770 kunne kører world of warcraft og counter strike source med højeste settings uden problemer.

eller vil det være det værd at bruge 900kr ekstra på ATI HD5850?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
11. marts 2010 - 15:36 #19
jeg har selv købt mig et 5770 spiller battlefield bad company 2 - samt wow i højste opløsning uden problemer, jeg har dog disablet shadows i wow det er også det eneste jeg har sat ned :)
Avatar billede lasse88 Nybegynder
13. marts 2010 - 14:18 #20
MathiasDue jeg har bestilt hos mm-vision, så du må gerne ligge et svar så du kan få dine point.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
14. marts 2010 - 00:35 #21
her er svaret :) - min kammerat har også lige købt den samme :)
Avatar billede lasse88 Nybegynder
14. marts 2010 - 01:01 #22
Okay, valgte dog at bruge lidt ekstra så jeg fik ATI HD5850, i stedte for ATI HD5770 :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. marts 2010 - 15:13 #23
Har du fået den hjem? :)