Avatar billede sager Nybegynder
09. marts 2010 - 14:44 Der er 4 kommentarer

Mikrofonen pludselig "forsvundet"

Jeg har for nogen tid siden eksperimenteret med lydsiden i min pc m.h.p. Skype. PC'en er Acer TravelMate 3302WXMi. Nu kan jeg ikke længere enable mikrofonen, ligegyldigt hvordan jeg forsøger via  lydindstillinger. Er der en software-switch eller hardware-switch til mikrofonen, der er forket indstillet. I nogle vinduer virker det som om mikrofonen slet ikke er tilsluttet, indstillingerne er blanket ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2010 - 19:25 #1
XP eller Vista?
Avatar billede sager Nybegynder
24. marts 2010 - 11:10 #2
Hej John.
Det er en XP'er.
Mvh Søren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2010 - 19:59 #3
Har du kørt guiden igennem på stemme under lyde i kontrolpanel?
Avatar billede sager Nybegynder
02. april 2010 - 21:15 #4
Det vil stadig ikke virke.

Jeg fik jo et hint fra dig om, at jeg skulle køre wizard under voice (lyde m.v. i kontrolpanelet). Den wizard fanger ikke mikrofonen. Men der kommer en switch, hvor man kan stille volumen, og så kommer hele volumenkontrol op. Og her kan man tikke af, at mikrofonen skal enables (p.t. disablet). Og det kan ikke lade sig gøre, når jeg forsøger at sætte flueben i enable microphone nægter den at gøre det.

Jeg kan se på lydindstillingerne, at der anvendes Realtek AC97 Audio software, og det er måske ikke de autoriserede drivere?