Avatar billede Cre8ive Nybegynder
08. marts 2010 - 20:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere websites - server løsning ?

Hej,

Jeg har et par forskellige websites og har planer om at tilføje en del flere.

Idag bruger jeg en almindelig webhost løsning (ONE.com) til både bestilling af domænenavn samt serverplads på de enkelte websites.

Men da jeg ikke har brug for alt den ekstra MB plads overvejer hvad der findes af muligheder der gør det let og overskueligt for mig at drive adskillige websites, hvor jeg evt kan administrere det hele ét sted på evt én og samme server.?
Evt også med samme FTP login.

Jeg kunne godt tænke mig at høre på to løsninger. Både en der kun henvender sig til danmark, men også en der er anbefalelsesværdig til internationale websites.

Jeg har overvejet selv at købe en server, men jeg er ikke vandvittig teknisk dygtig, så  jeg ville ikke være i stand til selv at servicere og opsætte den.

Håber der er nogen der har kendskab til dette og kan hjælpe mig.

Tak
Avatar billede sone Nybegynder
08. marts 2010 - 20:22 #1
https://www.gigahost.dk er en mulighed...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2010 - 20:30 #2
Helt ærligt - du er da betalt af www.web10.dk for at stille dette spørgsmål ???
Jeg har selv pt 4 domæner i brug - det eneste man skal vælge er asp/php idet valget er for hele puljen.
Med php så er der også let 'et klik' wordpress/joomla opsætning.
Avatar billede Cre8ive Nybegynder
08. marts 2010 - 20:46 #3
Nej, det er jeg nu ikke, men sådan som du skriver det, kunne man hurtigt tro at du er  ;)

Underordnet er det dog, hvis den du nævner kan løse opgaven, og det ser det ud til at begge jeres bud kan. Tak for jeres input indtil videre.

Hører også gerne på internationle spillere, hvis i kender.
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. marts 2010 - 20:54 #4
gigahost.dk har jeg haft dårlige erfaringer med - Du kan evt. kigge ud mod startlogic.com eller uk2.net
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 21:48 #5
Modsat bacardil har jeg haft glimrende erfaringer med Gigahost. Det virker bare :)
Avatar billede mikaelch Novice
08. marts 2010 - 22:00 #6
man kan både gode og dårlige erfaringer med lavpris webhotel gigahost mv. der ligger flere 1000 sider på hver server og man sagtens ligge på server der er mindre belastet af mange bruger mv. sådan er det bare med lavpris webhotel

Vælg vis du vil være sikker vælge, et af de dyrere steder , med få domæner per webhotel dandomain mv.
Avatar billede mikaelch Novice
08. marts 2010 - 22:08 #7
hviken pris klasse ligge vi i vil du have stabil server eller billige webhotel?
Avatar billede Cre8ive Nybegynder
08. marts 2010 - 22:41 #8
Prisen kommer lidt an på situationen. Det er ikke nødvendigt med  plads til 100 sites lige nu når jeg kun har 4 på stående fod.
Men et krav er helt sikkert en overskuelig UPp+downgradeable MB rate, så jeg kan tilpasse efter behov uden at spilde penge/plads.

Flere sites kommer ikke til at fylde mere en 10MB max.
Da det ikke drejer sig om kritiske sites, kan jeg godt leve med  en oppetid på 97% på serveren.

Ellers vil jeg sige at det vigtigste er at det er let og hurtigt at  oprette/købe nye domæner og starte nye sites.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 16:15 #9
Kan vi lukke?
Avatar billede Cre8ive Nybegynder
16. marts 2010 - 16:46 #10
ja. Aner dog ikke lige hvordan.
Avatar billede mikaelch Novice
16. marts 2010 - 19:42 #11
godkend et svar ,jeg synes dog det er svært at lig  at svare på hvad er bedste for webhotel for dig , hvor hurtigt får du 100 site mv.

optid 97 % kan ikke altid være de billige såsom gigahost web10.dk mv. de vil som reglen ligge imellem 92-99 % and på hvilken server du ligger på

med vis du leve med lav optid der er stor forskel i pris mod sikkerhed i optid dandomain koster over 600 kr om måneden og f.eks. gigahost.dk om året koster 350 kr , vis det skal være flere hjemmesider på samme server mv.

som jeg forstår er prisen afgørende så jeg ville vælge den billige vis jeg forstår dig korrekt