Avatar billede kjs Nybegynder
19. juli 2001 - 10:32 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke åbne Notes 2 gange

Jeg har et problem med en bruger som pludselige ikke kan lukke notes på sin laptop og efterfølgende starte notes igen - uden at være nødsaget til at genstarte hele maskinen. 2. gang notes startes hænger den allerede før ID-login. Nogen gode forslag ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juli 2001 - 10:34 #1
Jeg går ud fra maskinen kører Win98?

Det er et ganske kendt problem med Notes og 98\'ere. Windows 98 er ikke altid flink til at frigive ram der har været brugt. Hvorfor det pludselig opstår, er stort set umuligt at sige.

Du kan forsøge med diverse servicepacks fra Microsofts hjemmeside. Men det er langt fra sikkert det hjælper.

Forsøg eventuelt først at geninstallere Notes klienten. Gør det ingen forskel, vil jeg sige maskinen trænger til en frisk installation.

NanoQ
Avatar billede x-masman Nybegynder
19. juli 2001 - 10:34 #2
geninstallering, ville jeg foreslå.
Avatar billede jjj Nybegynder
19. juli 2001 - 10:53 #3
prøv at installere zapnotes og kør den når notes skal lukkes eller ikke er lukke ned korrrekt. Du kan finde den her:
http://notes.net/sandbox.nsf/Search!SearchView&Query=zapnotes&SearchOrder=1&SearchMax=0&SearchWV=FALSE&SearchFuzzy=FALSE&Start=1&Count=10
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2001 - 10:53 #4
Slet ikke nødvendigt!!

Det er fordi Notes har startet flere processer, og så af en eller anden grund ikke har fået lukket dem alle -- måske har brugeren trykket på noget midt i lukke-processen).

Men brug Microsoft-tasterne [Ctrl]+[Alt]+[Del], og luk så de processer som Notes har oprettet men ikke lukket.

Hvis I kører windows 9x/me er der kun een applikation, der kan være tale om, men kører i NT/2000 er der en hel stribe processer, som alle starter med n: nagntmgr, nddeagnt, naeldaemn, nhaldaemn, nweb, nwrdaemn m.v.

hth
jes
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2001 - 10:57 #5
Øeh...
der skulle selvfølgelig have stået:
Forhåbentlig ikke nødvendigt ... ;~}
jes
Avatar billede wise Seniormester
19. juli 2001 - 11:07 #6
Det ses tit, også på win2k, jeg har en program Killnotes (kan det samme som zapnotes), det automatisk rydder de processer.

Det bruger jeg jævnligt (men jeg kører selvfølgelig også Rnext, det kan være derfor)

Lasse
Avatar billede spine Nybegynder
19. juli 2001 - 11:51 #7
det skal da også lige siges at Rnext beta 2\'en kører af lort....bl.a. kan designeren ikke åbnes direkte fra min notes client.. ;-( ...jeg har overgivet mig og installeret 5.0.7 på engelsk istedet...og glæder mig så til 5.0.8 serveren og dermed iNotes... wwhheeee...
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2001 - 12:17 #8
>>spine
5.0.8 er da kommet for et stykke tid siden, hent incrementals her: http://www.notes.net/qmrdown.nsf/QMRWelcome

mvh
jes
Avatar billede spine Nybegynder
19. juli 2001 - 12:39 #9
jeg kan ikke bruge incrementals til noget de indeholder ikke iNotes....jeg skal alligvel vente til jeg får MU cd\'erne fra lotus, så hele organisationen kan få den danske version af 5.0.8
hygge
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2001 - 12:56 #10
Ok ;~}
Avatar billede wise Seniormester
19. juli 2001 - 12:58 #11
ja, inotes ser rigtigt fornuftigt ud !!!
har set det i en beta..
Avatar billede spine Nybegynder
19. juli 2001 - 12:59 #12
ja jeg har prøvet disse 48 timers demo man kan få ved notes.net og det virker perfekt, mit primære formål er nu at give vore mange ADSL hjemmearbejdspladser adgang til mailen i en ordentlig hastighed, udne at skulle investerer i dyre VPN løsninger... ;-)
Avatar billede wise Seniormester
19. juli 2001 - 13:01 #13
ja, den virker umiddelbart meget lettere end den normale webmail klient  (som stinker pga for meget java)
Avatar billede charl8 Nybegynder
24. juli 2001 - 11:52 #14
Hvis Notes ikke er korrekt lukket ned, kan med se under Processerne i Joblisten, hvilke ting, der stadig hænder. Er der processer, der hedder noget med notes eller nl***, skal disse lukkes ned, og Notes kan startes igen uden genstart.
Avatar billede it-manden Nybegynder
25. juli 2001 - 14:09 #15
Det bedste er at hente notes-incrementals på : http://fulfill.lotus.com/qmr/ også vil det virke noget mere effektiv efter opgraderingen.

It-manden.
Avatar billede jhr Nybegynder
31. juli 2001 - 22:04 #16
I hvilken forbindelse har brugeren brug for at lukke notes/starte det igen?

Er det fordi Notes hænger?
Så er der jo en proces der ikke kan lukkes, og som evt. skal lukkes manuelt. Jeg vil gætte på at det er:

nwrdaemn.exe, naldaemn.exe eller nupdate.exe.

Grunden til at disse hænger må I finde - find først ud af hvilken af det er og check derefter på www.notes.net (Gold Forum) - her finder I et godt svar.

Indtil fejlen er rettet må I lukke processen manuelt.

Mvh.

JHR
Avatar billede pmejer Nybegynder
15. august 2001 - 12:26 #17
Ellers er der et fint lille program fra Cassetica der hedder Notes Medic (vel i og for sig i stil med KillNotes etc).

http://www.cassetica.com/cassetica/notesmedic.asp?

Peter
Avatar billede kjs Nybegynder
19. august 2001 - 21:45 #18
Tak for alle Svarene.

Ikke alle kan få point. Så jeg har valgt at fordele Point - til de lidt mere konkrete forslag, som også har hjulpet i dette tilfælde.

Men tak til alle for svar og indlæg på dette spørsmål.

Kjs
Avatar billede roenving Novice
19. august 2001 - 21:55 #19
>>kjs

Jeg forstår ikke lige -- godt nok var min kommentar direkte til spine, men

roenving  19/07 2001 12:17:50:
5.0.8 er da kommet for et stykke tid siden, hent incrementals her: http://www.notes.net/qmrdown.nsf/QMRWelcome

bør da i hvert kvalificere til points, når

it-manden Point : 30 25/07 2001 14:09:13
Det bedste er at hente notes-incrementals på : http://fulfill.lotus.com/qmr/ også vil det virke noget mere effektiv efter opgraderingen.

gør ??

it-manden har selvfølgelig fortjent sine points, men hans svar er vel ikke bedre ??

mvh
jes ?·]