Avatar billede djicep Nybegynder
07. marts 2010 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CPU valg ??

Hejsa Eksperter.

Jeg har et ASUS StrikerII Formula bundkort og kører lige nu med en gammel Core 2 Duo E6600 CPU.

Jeg overvejer meget kraftigt at skifte, men ved ikke til hvilken CPU.

Jeg har 2 forskellige i sigte.

Den ene er denne: http://old.shg.dk/p/2147433

Den anden er denne: http://old.shg.dk/p/2109300

Hvilken af disse er bedst ? Jeg kigger blandt andet på L2 Cache som enten er 6 mb eller 12mb ?

Er der nogle af jer der ved hvilken der er bedst og måske kan forklare hvorfor den ene er bedre end den anden ?

På forhånd super mange tak for svarene :)

//Lars
Avatar billede chalde Seniormester
07. marts 2010 - 18:48 #1
Uden at have kigget benchmarks eller verificeret det på anden vis: Q9550
(men navnet i sig selv burde giver et hint)

Hvorfor?

Frekvens
Q9400s - 2.66ghz
Q9550 - 2.8ghz

Cache:
Q9400s - 6mb
Q9550 - 12mb

Resten med relevans er ens for begge 2.

Men om jeg ville opgradere cpu alene eller se efter et fuldt systemupdate er en anden sag.
Avatar billede djicep Nybegynder
08. marts 2010 - 09:24 #2
Jeps kan godt forstå hvad du mener med hastigheden på dem.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide om der er kæmpe forskel på "kun" at ha 6mb L2 cache eller 12mb L2 cache ??

Ja har også overvejet at skifte hele systemet, men synes faktisk det kører godt desværre sløver min gamle CPU bare mine ram ned desværre.
Avatar billede djicep Nybegynder
05. maj 2010 - 13:45 #3
svar