Avatar billede lenn Nybegynder
07. marts 2010 - 12:44 Der er 3 kommentarer

Netværk i Win7

Jeg har en PC med Windows 7 Professional 64 Bit installeret. Tidligere har der været installeret Windows XP Pro på maskinen.
Efter at jeg har installeret Windows 7 har jeg oplevet - oftere og oftere at jeg bliver smidt af mit lille hjemmemetværk.

Jeg har nu forsøgt med 3 forskellige routere - men uden resultat - så problemet må være på PC'en.

Når jeg starter maskinen virker alt ok, men efter ganske kort tid mister jeg forbindelse til netværket, og så begynder den ellers bare at oprette forbindelse og miste forbindelse hele tiden.

Netværket består af en Router(ZyXEL), en NAS server, en WD LIVE TV player, en bærbar pc og "problem pc'en" Intet af det andet udstyr på netværket har samme problem.

PC'en er forbundet via kabel og netværkskortet er et onboard Nvidia kort på en Asus bundkort - Windows kalder den: "NVIDIA nForce RAID-Netværkscontroller"

Er det nogen der kender noget til problemet og kender en mulig løsning?

PFT

Lenn

ps.: Mens jeg har skrevet dette har jeg været mistet forbindelsen 4-5 gange :-)
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:52 #1
Hmm har du opdateret med de nyest driver til netkortet, prøv at find producentsiden og hent driveren til netkortet.

evt har hørt at strømstyring kan påvirke en netværksforbindelse, prøv at test om det gør nogen forskel at sætte strøm til "fuld power" ..
Avatar billede lenn Nybegynder
07. marts 2010 - 14:04 #2
Jeg opdagede lige at Windows har haft tilladelse til at sætte netkortet på Standby - den tilladelse har jeg fjernet... og indtil videre kører det...
Avatar billede madssy Nybegynder
14. marts 2010 - 14:01 #3
Jeg oplever lidt samme fejl tror jeg.. Kunne godt tænke mig at vide hvordan du fjernede Windows' tilladelse til at sætte netværkskortet på standby?

På forhånd, tak.