Avatar billede Tind22 Nybegynder
07. marts 2010 - 02:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Underlige crashes i "alle" spil

Hej derude, hver gang jeg kører på høje settings i mine spil går der ikke ret lang tid så crasher min PC, den går i stå og skærmen siger der ikke er forbindelse til PC'en og imens PC'en laver en lyd som om den tænker, så bliver jeg nød til at holde sluk knappen inde og starte op igen. Det sker aldrig når jeg kører på de laveste settings i mine spil, men jeg er efterhånden træt af det.. Min PC er aldrig varm når jeg mærker uden på den..
Så mit spørgsmål er: Hvad er der måske galt? og hvordan fixer jeg det..

Jeg har hentet dette "Piriform Speccy" program som viser mine computer spec's så jeg tænkte at det ville være nyttigt at vise frem:
(Blir lidt bange når den viser så mange grader, er det normalt?)

Operating System
    MS Windows Vista Home Premium 64-bit SP1
CPU
    Intel Core 2 Quad Q8200  @ 2.33GHz     67 °C
    Yorkfield 45nm Technology
RAM
    4.0GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz  5-5-5-18
Motherboard
    Packard Bell BV VG300 (CPU 1)
Graphics
    Standard PnP-skærm on NVIDIA GeForce GT 130
    2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    64 °C
    2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    45 °C
Hard Drives
    640GB Western Digital WDC WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device (SCSI)
Optical Drives
    HL-DT-ST DVDRAM GH15F SCSI CdRom Device
Avatar billede Jensen DK Novice
07. marts 2010 - 08:01 #1
Har du prøvet at sætte opløsningen lidt ned?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 08:11 #2
Graphics
    Standard PnP-skærm on NVIDIA GeForce GT 130
    2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    64 °C
    2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    45 °C

prøv at se den første core hvor varm den er i forhold til den anden

der kan være fejl på chippen
du kunne prøve at sætte en anden køler på kortet hvis den er lavet.

ring dem op

http://www.coolerkit.dk/vga_kølere-c-32.html?bgsid=af0r1a2913a3dm20mp0gl4scg3

men din temp på cpu ligger også højt men ikke allarmerende

jeg laver et screenshot af mine egene så du kan sammenligne

http://i49.tinypic.com/2hs2nmx.jpg

på dette graffikkort er der standard køler fra producent
på cpu er der vandkøling

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

koster ca. 700,-

m.v.h
Avatar billede Orchillion Nybegynder
07. marts 2010 - 11:19 #3
Personligt hvis jeg var dig ville jeg se at skaffe noget bedre køler udstyr, Mig selv har noget rimelig godt noget til næste ingen penge.. Det bliver ikke over 45 grader på nogle af delene hos mig og tro mig jeg kører med en helveds masse spil og programmer
Avatar billede Tind94 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:08 #4
Jeg havde glemt der kørte et spil i baggrunden, og nu hvor jeg har slukket spillet er den dalet ned på
2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    52 °C
2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    41 °C

Men jeg tror også der er en fejl eller så noget fordi det kan ske efter 2min inde i spillet når jeg lige har started min PC... Jeg har også sådan nogle standard kølere, håber ikke jeg bliver nød til at købe noget nyt..
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 13:17 #5
syntes stadig din cpu er en smule for varm.
det kan godt være årsagen under belastning

på nogle kan man i bios disable den ene core men om du kan og det vil hjælpe aner jeg ikke.
før i tiden brugte mange et program der hed regcleaner men det kunne ikke køre på dualcore og der var det løsningen at disable den ene.
det kan være så simpelt at du bare skal have nyt kølepasta på din cpu sokkel

m.v.h
Avatar billede Tind94 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:33 #6
åh nej, så skal jeg prøve mig frem, jeg har ikke meget forstand på det og har aldrig prøvet at fjerne noget fra min PC, og jeg kender ikke nogen som kan hjælpe mig med det.
Avatar billede Tind94 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:34 #7
forresten nu er den nede på
Standard PnP-skærm on NVIDIA GeForce GT 130
2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    46 °C
2816MB GeForce GT 130 (Sapphire/PCPartner)    37 °C
Avatar billede Tind94 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:34 #8
men den vil sikkert stige meget når jeg åbner et spil..
Avatar billede Orchillion Nybegynder
07. marts 2010 - 14:06 #9
Hmm hvis du ikke selv tør at røre ved det og ikke kender nogle så er der et problem.. Ehm.. har du ikke en butik eller noget i nærheden af hvor du bor som kan hjælpe dig?
Avatar billede Tind94 Nybegynder
07. marts 2010 - 14:20 #10
Jo ellers må jeg bare finde en guide og prøve selv
Avatar billede Orchillion Nybegynder
08. marts 2010 - 15:20 #11
Det vil være en god ide, men sæt dine mål efter at få de temps ned så langt som muligt
Avatar billede Tind22 Nybegynder
08. marts 2010 - 15:52 #12
Skrive lige en kommentar som et svar :D
Avatar billede Tind22 Nybegynder
08. marts 2010 - 15:53 #13
skriv*
ellers får jeg jo aldrig de her point givet ud =)
Mange tak for hjælpen treatmenice og Orchillion
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 15:56 #14
ok
Avatar billede Orchillion Nybegynder
08. marts 2010 - 21:37 #15
Pointen behøves ikke til mig ) Glad for at kunne hjælpe :p