Avatar billede diverx Nybegynder
06. marts 2010 - 22:41 Der er 11 kommentarer

Windows 7 afbryder internettet efter et stykke tid

Hej Experter

Jeg giver op!

På et tidspunkt giver rotten op og holder op med at hoppe og accepterer, at den får stød hele tiden.

Nå, men nu til sagen:

Jeg har netop opgraderet til win7 og er som sådan ok glad for det, men der er dog een irriterende "feature", nemlig den at jeg bliver koblet af nettet efter et stykke tid. Dvs. min forbindelse til min router går kold. Win7 melder om ingen eller begrænset adgang. Det sker uden varsel både når computeren står selv eller når jeg downloader eller surfer. Det sker både på cable (Atheros L1 Gbit) og wireless (d-link dwa-556). en manuel reperation af kabel netværk fungere i win7 dog ikke for wireless hvor en genstart er nødvendig.

Jeg har søgt på nettet og set at det er et generelt problem, men at folk får dem løst til sidst, men ingen af de postede løsninger har fungeret for mig:

1. deaktiver strømstyring for netkort
2. geninstallation af netkort drivers
3. installation af atheros egne drivere eller d-link drivers
4. update af routerfirmware (dir-855)

Jeg har sikkert også prøvet noget mere uden resultat.

Hardware:
bundkort: asus M2V
Internet: Fiber fra Verdo
netkort: dwa-556 og atheros L1 på bundkortet
router: DIR-855

Gode bud ønskes

Skriv hvis I mangler yderligere info.

/Diverx
Avatar billede diverx Nybegynder
06. marts 2010 - 22:55 #1
Nå, jo jeg glemte lige at sige at min arbejdsbærbar og min kones bærbar IKKE disconnecter (begge har Vista)

Det er heller ikke routeren der afbryder netforbindelsen. Den har nu været online i 4 dage uden problemer.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
06. marts 2010 - 23:11 #2
Hejsa.....

Nu skriver du godt nok, at det er en router fra Verdo du har på. Så må vi jo gå ud fra, at routeren "holder" din WAN-IP? Og dog.....du skriver at der er 2 andre maskiner på, på LAN-siden. Det jeg tænker, er om vi er ude i at du ikke har flere DHCP adresse ledigt fra din ISP?

At det så lige er på Win7 du oplever problemet, ved jeg ikke om det er tilfældigt?
Prøv evt. at høre din ISP hvordan deres setup er mht. antallet af pc'er koblet på routeren.

Jeg ved at Dansk Kabel TV/YouSee har lavet det sådan at de vil have penge for "administration" af mere end f.eks 2 pc'er på LAN siden. Ellers skal man jo så have tålmodighed nok, til at vente på en DHCP-lease fra ISP'ens DHCP server......

/Ulrik
Avatar billede diverx Nybegynder
06. marts 2010 - 23:20 #3
Hej Ulrik

Jeg fik vist ikke skrevet det klart nok.

Jeg har fast IP fra verdo og dertil har jeg selv købt en D-link router (DIR-855) som computeren forbinder til. D-link routerne sidder efter fibermodemmet fra Verdo.

Jeg er helt med på hvad du mener, men det er ikke det der problemet

/Malthe
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
06. marts 2010 - 23:56 #4
Hej Malthe

Hvilke processer har du til at køre i Joblisten?
Hvilken Antivirus bruger du?
Er der defineret fast IP lokalt på din maskine, men ikke i routeren?
Hvilke programmer har du til at starte op sammen med Win7, i MSCONFIG?
Kan du se noget i loggen på din router? Jeg tænker på om du kan have noget "snavs" inde, som hele tiden vil have fornyet din IP, fra routeren?

/Ulrik
Avatar billede diverx Nybegynder
07. marts 2010 - 00:23 #5
Hej Ulrik

1. Der kører jeg en del processor men ikke nogen jeg umiddelbart kunne se skulle give problemer.
2. Avast (det kører også på min kones computer som ikke her problemer)
3. Jeg har reserveret ipnr i routeren men computeren er sat op til dhcp
4. realtekHD, windows live, google talk, filehippo, spybot, smartram, creative, nokia ovi suite, avast! antivirus.

Forbindelsen "dør" hvad enten den er aktiv eller ej

/Malthe
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
07. marts 2010 - 09:43 #6
Hej Malthe

Prøv evt. enten at disable den reserverede IP i routeren eller tast IP'en ind i Windows, så det er en fast IP.

Din Win7 inst. er det en opgradering eller har du installeret en ren Windows 7, hvor du slettede system-partitionen, formatterede den og derefter installerede Windows 7?

Hvis det er en upgrade, gik du så fra et 32 bit OS til 64 bit?

/Ulrik
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
07. marts 2010 - 11:05 #7
Hej Malthe

Har lige gået og summet lidt....:-)

Tror at fejlen er at du skriver du har sat en fast IP i routeren, til din pc. Men på din pc har du sat netkort og wireless til DHCP! Det må være der det går galt.....
Routeren mener at din pc skal have en fast IP, men Windows(og netkort) vil have en DHCP IP. Så når din maskine kommer på, på routeren så får den fast IP, men kort tid efter vil Windows og netkort have en DHCP. Derfor laver din pc en release af den faste IP, og beder så om en DHCP adresse, men det vil routeren ikke, for den får besked på noget andet...:-)

/Ulrik
Avatar billede diverx Nybegynder
07. marts 2010 - 15:52 #8
Hej Ulrik

Det var et rigtig godt bud, som jeg selv havde overset. Det prøver jeg lige og giver det en testperiode

Jeg har sat fast IP op på computeren i første omgang, så venter vi med routersiden bagefter.

Jeg melder tilbage på hvordan det skrider frem.

/Malthe
Avatar billede diverx Nybegynder
07. marts 2010 - 23:09 #9
Hej Ulrik

Status: Jeg har nu sat computeren op til at statisk IPnr og den er ikke faldet af endnu.

Jeg er ikke helt klar på at acceptere det som en fuldgyldig løsning, til det vil jeg gerne teste yderligere et par dage

Jeg holder dig underrettet :-)

/Malthe
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. marts 2010 - 13:56 #10
Hej Malthe

Hvad er status på denne ?

/Ulrik
Avatar billede diverx Nybegynder
11. marts 2010 - 14:15 #11
Hej Ulrik

Tjo, det var en delvis success med den statiske IP. Jeg satte det op og lod computeren stå tændt hele dagen. Resultatet var at den var "faldet af" da jeg kom hjem og da jeg prøvede at "reparerer" forbindelsen meddelte Win7 at der ikke var et netkabel i netkortet, men det var der.

Jeg prøvede derefter at afinstallere netkortet og genstarte computeren. netkortet blev fint fundet og driveren installeret. jeg opdaterede driveren til netkortet, men der meldes stadig om "ingen netkabel" jeg har testet netkablet i en anden computer. Det fungerer fint.

jeg har prøvet at genstarte routeren uden resultat. Det kunne se ud som netkort nu er slået ihjel.

Jeg har et wlan kort i computeren som stadig fungerer, så jeg kan komme på nettet.

Flere forslag efterlyses

/Malthe