Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MEGA Outlook Express 5.0 (5.5) Problem

Davs, jeg er lige rendt ind i et mega problem.
en ven fortalte at windows 2000 pro ikke kan lukke maskinen helt ned, fordi at pc\'en ikke var sat op til at understøtte avanceret størmstyring, så det rettede vi og genstartede... bang, maskinen døde. :(

Nu har jeg fået reddet maskinen og diverse andre småfejl, men nu siger min outlook express 5.0 at den ikke kan starte fordi at den ikke kan indlæse msoe.dll, jeg har prøvet at opgradere explorer til 5.5 hvori der medfølger outlook 5.5, men stadig samme resultat, jeg har prøvet at kopiere msoe.dll over fra en virkende outlook 5.0, stadig samme resultat, jeg aner ikke hvad jeg skal gøre og jeg kan heller ikke slette lortet, for win2000 pro lægger filerne ind igen, hvilke jeg heller ikke forstår.

Er der nogle der kan hjælpe??
Avatar billede ed Nybegynder
19. juli 2001 - 09:51 #1
Lyder til, at du er løbet ind i en god gang dll hell, dvs. dine dll filer ikke kører de rigtige versioner. Microsoft har et par forskellige løsningsforslag der alle indebærer ændringer i Registry, det ved jeg ikke om du er vild efter?

Alternativt kan du på:
http://www.driverguide.com/uploads/uploads2/15442.html
finde en version: 5.00.2615.200 fil.

Prøv at finde din tilsvarende (ligger nok i OE folderen) og tjek efter om den er nyere eller ældre. Hvis den er ældre, så erstat den med denne, og kryds fingre :)

\"ed
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:52 #2
Okey jeg prøver.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:53 #3
jamen virker den på Windows 2000 pro. ??

Den er til 98, eller er det ligegyldigt?
Avatar billede ed Nybegynder
19. juli 2001 - 09:56 #4
Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på det, men jeg vil mene at det ikke gør nogen forskel, da det som udgangspunkt er Outlook der bruger filen.

Gem en version af din gamle for en sikkerheds skyld :)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:56 #5
Længe leve nørder!! :o)

Den var ældre den version jeg downloadede, den jeg havde var  5.5 og den jeg sugede var 5.0 men det virkede. :o))

Jeg ville ønske jeg kunne give dig 100point for det, det mener jeg seriøst. :)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:57 #6
TARK!! Det mener jeg, seriøst, TAK. :o)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:58 #7
FÅRK!!
Avatar billede ed Nybegynder
19. juli 2001 - 09:58 #8
Hey, det var så lidt, uden at det skal lyde som reklame, så kan jeg kun sige, at med det hjælp jeg selv ofte har fået her på eksperten, så er det rart selv at kunne hjælpe engang i mellem :)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 09:59 #9
Den overskriver lortet....

den virker ikke igen, fordi at den overskriver msoe.dll....
Avatar billede ed Nybegynder
19. juli 2001 - 10:03 #10
Hmmm ... bæ!

Kunne det måske ikke være fordi du har installeret OE5.5 i mellem tiden? Den bruger jo antageligvis version 5.5 (hvis der bare er lidt logik i verden!)
Jeg roder lige lidt mere rundt ...
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 10:06 #11
så prøver jeg i mellem tiden at afinstallere explorer 5.5 og internet tools. :)

og så håber jeg sQ for det lort at det virker.
Avatar billede ed Nybegynder
19. juli 2001 - 10:07 #12
Prøv at se denne, den omtaler i hvertfald at det kan løse problemer med msoe.dll ...

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q254/6/23.ASP
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 10:15 #13
okey jeg kigger lige, og at degradere hjalp ikke på problemet den overskriver den stadig til v. 5.5 :(
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 10:16 #14
hvorfor fanden siger den at det stadig er outlook 5.5 og ikke 5.0...?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 10:24 #15
puuuha, så er dagen reddet, takker ED. :o))
Avatar billede ed Nybegynder
19. juli 2001 - 10:25 #16
Har du løst det? Nu er jeg jo nysgerrig :)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
19. juli 2001 - 10:28 #17
Yeps, det virkede den side du fandt. *GG*

i win2000, så ind under windows eller winnt.
ind under inf og fin msoe50.inf
så højre klikker du og siger install.

så ReInstallere du outlook 5.0 :o))