Avatar billede mikkel. Nybegynder
06. marts 2010 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gratis online backup?

Hej,

Jeg har længe ignoreret at have backup af mine vigtige filer, men nu tænkte jeg at gøre noget ved det. Som udgangspunkt er det kun dokumenter og billeder, så det er ikke noget der fylder særlig meget..

Kan man lave noget let, automatisk og gratis backup online?

Eller er der andre forslag, udover at købe en NAS eller selv i jævne mellemrum smide ting på eksterne harddiske?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. marts 2010 - 14:35 #1
Dropbox er nok noget af det fedeste til den slags: https://www.dropbox.com/referrals/NTU0NjIwMjk

Jeg bruger det som du kan se selv, og hele idéen er nemlig at backuppen kører helt automatisk :) Prøv det!
Avatar billede chalde Seniormester
06. marts 2010 - 14:44 #2
Jeg bruger www.mesh.com (5gb plads, autosync af mapper, og Skydrive kombineret med www.gladinet.com (desværre lidt mere tricky http://nysicsclubhouse.wordpress.com/2009/05/02/automatically-backup-to-skydrive/ men du får så 25gb plads der gratis).
Skydrive og mesh er inkluderet i live konto (dvs. har du en msn konto, så har du også en live konto).
Avatar billede mikkel. Nybegynder
06. marts 2010 - 15:06 #3
Tak for svar.. jeg lader den lige stå lidt og ser om der kommer andre bud.
Avatar billede gonice Nybegynder
06. marts 2010 - 16:25 #4
Jeg bruger selv Mozy, hvor du kan få 2gb gratis backup med synkronisering, det er nemt og med en ekstrem hurtig upload. Link: https://mozy.com/home/free/
Avatar billede mikkel. Nybegynder
18. marts 2010 - 23:31 #5
Sry for late reply.. chalde smid et svar, jeg prøver mesh
Avatar billede mikkel. Nybegynder
10. maj 2010 - 13:45 #6
Jeg lukker den nu..