Avatar billede Hosh Nybegynder
05. marts 2010 - 18:47 Der er 7 kommentarer

Apache infection?

Hej.

Jeg har scannet med min avg og den siger jeg har 2 infections på min computer. Den ene hedder 'C:/programmer/xampp/xampp/apache/bin/libmysql.dll, den anden hedder 'C:/programmer/xampp/xampp/apache/bin/apache.exe (2028) Jeg ved ikke om det er noget specielt men min avg siger jeg skal reeboote for at fjerne dem. Har I nogle erfaringer med lige præcis disse her, så vil jeg gerne have et svar, tak. :-)

Hosh.
05. marts 2010 - 18:53 #1
Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
AVG version ?

---

PS: Husk at pænt følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Hosh
Avatar billede Hosh Nybegynder
05. marts 2010 - 18:53 #2
Windows XP og Avg 9.0.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2010 - 19:13 #3
Det ville lettere usædvaneligt at have C:/programmer på Unix/Linux.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2010 - 19:14 #4
Jeg er iøvrigt noget skeptisk overfor om de 2 filer er inficerede.
Avatar billede Hosh Nybegynder
05. marts 2010 - 19:16 #5
Er jeg også, Arne. Prøver lige at scanne med mit norton nu og ser, hvad der kommer ud af det.. Jeg har haft dem begge på min computer siden 2006, så ja.
Avatar billede Hosh Nybegynder
05. marts 2010 - 19:19 #6
Har lige scannet færdig med mit norton og den fandt intet. Men jeg vil stadig gerne have lidt viden om, om det er noget jeg måske skal passe på.
Avatar billede thov Forsker
07. marts 2010 - 23:13 #7
Du har sikkert et bundkort med Nvidia nForce chipset.

Installerer du hele 'Forceware' driverpakken, flyver der noget komplet overflødigt Apache server software, med ind over hegnet.

Du har helt sikkert ikke brug for det, men det er ikke malware - det fylder bare op.