Avatar billede bendsen Nybegynder
05. marts 2010 - 14:57 Der er 2 kommentarer

Skrive UTF-8 fra Dynamics NAV 5

Hej.

Hos en kunde har jeg været nødt til at kode OIOXML-fakturagenereringen om. Problemet er, at jeg i filen skriver, tegnsættet er UTF-8, men i virkeligheden skriver NAV i ANSI, så æøå giver fejl.

Nogen der ved, om man kan få den til at skrive i UTF-8? Jeg bruger almindelige WRITE-kommandoer og TEXTMODE=TRUE.

Man burde naturligvis bruge codeunit 13609 til det, men den er komplet håbløs at rette i :o(
Avatar billede Latru Nybegynder
23. marts 2010 - 22:14 #1
Skal den sendes som OIOXML til det off.? skal du passe på at du ikke ændre den så den ikke følger deres beskrivelse!

Hvad med at bruge en ANSI <-> ASCII converter til dinne æøå fejl?
(Jeg har en codeunit ANSI <-> ASCII converter.)
Ps codeunit 13609 er ikke helt håbløs at rette i men skal bare læs beskrivelse til OIOXML, så er der en masse muligheder for at tilføje oplysninger. :-)
Avatar billede SvampeBob Nybegynder
13. april 2010 - 10:51 #2
Du er nød til at lave en funktion der oversætter Ascii til UTF-8.

Kender du rutinen der oversætter fra Ascii til Ansi, så er du der halvvejs.

Mvh.
Mic