Avatar billede dboy26 Nybegynder
03. marts 2010 - 17:02 Der er 5 kommentarer

Grafik og bundkort

Hej eksperter, har et par spørgsmål angående grafik/bundkort..

Står og vil gerne skifte mit bundkort da det er begrænset til max 2 Gb ram og self vil have mere juice ud af den..

Har efterfølgende skaffet 4Gb DDR2 ram "2*2", men er gået lidt istå da jeg stadig har et "ok" grafikkort som er agp og fremtiden byder med på Pci E.

Har fundet dette Mb - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=498229

Men mit spørgsmål er. Jeg har fundet et grafikkort, men så at der var DDR3 ram på kortet,har det så nogen betydning når bundkort køre DDR2 ? eller er det fuldstændig ligegyldig?

Spiller mest battlefield og Fxs flysimulator,kan dog ik huske hvad de anbefaler.
Nogen anbefaling af kort til en 5-600kr som er støjsvag, evt passiv kølet ?
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2010 - 16:06 #1
Det grafik kort du har fundet er til PCI Express 2.0 x16 ikke?
Kortet som kører DDR2 er jo på ram mondulerne. Så du skal kigge på om Udvidelser slots svare til dit grafik kort.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
04. marts 2010 - 16:32 #2
1 PCI Express 2.0 x16 ¦ 2 PCI Express x1 ¦ 3 PCI
Understøttet RAM-teknologi DDR2 SDRAM
Understøttet RAM-integritetskon Ikke-paritet
RAM installeret ( max ) 0 MB / 16 GB (maks.)
RAM-hastighed understøttet PC2-6400, PC2-9600, PC2-8500
Det er info på MB.

Men hvis jeg så finder et grafikkort til pci ex. 2.0 x16, så er det ligegyldig om der er GDDR3 ram på grafik som dette?
http://www.getmore.dk/køb-club-3d-hd-4670-billig/pci-express-grafikkort/cgax-h46724i_111614_p.html
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2010 - 17:18 #3
Ja det skulle være et fedt.

Men er man i tvivl, er det jo altid godt at ringe/ skrive til stedet, hvor man handler varen. For så kan man jo altid få varen refunderet, hvis de vejleder forkert (vil jeg mene). Men vil mene, det ikke er noget problem.

Ovenover som du selv skrev:
"Understøttet RAM-teknologi DDR2 SDRAM"

Er de ram monduler (klodser), du putter på/ i bundkortet.
Avatar billede kimtheman Novice
04. marts 2010 - 17:19 #4
Hvad processor skal i bundkortet. Sikker på din egen processor passer dertil?
Avatar billede dboy26 Nybegynder
05. marts 2010 - 11:59 #5
Jeg har en Pentium D915 dual core proc, LG775 mener socket hedder, så det skulle gerne passe.

Er det Mb ellers et godt valg ? og hvilket grafikkort er et godt valg også.?
Tænker lidt hen i ATI radeon måske