Avatar billede kierkegaard Nybegynder
02. marts 2010 - 21:52 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Tastatur på bærbar: Visse bogstaver kan kun skrives når CAPS holdes nede

Hej
Min søster har et problem med tastaturet på sin bærbare computer. Det har været i orden engang, siger hun.

Visse bogstaver kan kun skrives, hvis hun holder CAPS lock nede. Er der én der har en løsning på det?

Jeg har den ikke hos mig, så det nytter kun noget, hvis jeg ikke skal bruge selve computeren. Ellers må jeg vente til jeg er hos hende.

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Kierkegaard
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2010 - 21:53 #1
Tryk på fn + capslock.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2010 - 21:54 #2
hov. Numlock skulle der stå ;o)
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
02. marts 2010 - 22:03 #3
Jeg spørger nok dumt. Sorry, men fn?
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
02. marts 2010 - 22:03 #4
Tak for lynhurtig reaktion, by the way!
Avatar billede azerty Juniormester
02. marts 2010 - 22:07 #5
fn sidder normalt nederste række til venstre - et par brikker ind.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
02. marts 2010 - 22:09 #6
Okay. Altså jeg beder hende trykke på fn + numlock på samme tid, og så skulle det løse det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2010 - 22:17 #7
Hold Fn inde og tryk så NumLock.
Fn knappen sidder som regel i nederste venstre hjørne
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
02. marts 2010 - 22:19 #8
Tusind tak for hjælpen indtil videre. Jeg snakker med hende i morgen, og så må vi se, om det hjælper. Jeg vender tilbage snarest.

Mange hilsner
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2010 - 23:02 #9
Mange gange har den en anden farve end de andre taster, for det meste blå.
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 01:40 #10
Hvis det ikke virker: Prøv om et eksternt tastatur fungerer for at lokalisere problemet.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
04. marts 2010 - 18:45 #11
Hej igen
Har lige hørt fra søster.

Hun siger, at det virkede som om den lavede noget om, men nu vil den ikke skrive æ og ø mere. Hverken med store eller små bogstaver. Der kommer bare nogle skøre tegn, siger hun.

Hun har ikke noget eksternt tastatur, så det kan hun ikke umiddelbart prøve.

Nogle der har et bud?

Mvh
Kierkegaard
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. marts 2010 - 19:06 #12
Tryk Alt + shift. Det gør at tastaturet ændrer sprog. Det er formodentlig sat til engelsk nu.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
04. marts 2010 - 20:46 #13
Ja, det bad jeg hende også om, og det virker garanteret, men hun har stadig det samme problem som før. Nu var æ og ø bare helt forsvundet.

Hun kan stadig kun skrive en del af bogstaverne når caps lock er slået til. Så at trykke på fn+numlock løste ikke problemet.

Er der andre umiddelbare bud på noget hun selv kan prøve? Ellers må hun have den til computer mand...

Mvh
K
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 22:04 #14
Hvor længe siden er det problemet opstod? Måske er der et gendannelsespunkt, som kan fixe det?
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
04. marts 2010 - 23:36 #15
Det er så længe siden, at hun ikke længere husker det! Hun bruger den ikke meget!!! :-)
Avatar billede mchlbk Praktikant
05. marts 2010 - 10:16 #16
Så er løsningen måske en geninstallation af Windows, hvis der er en recovery-partition eller hun har en skive.
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
01. maj 2010 - 15:59 #17
Hej. Jeg beklager. Jeg havde simpelthen glemt at tråden ikke var afsluttet. Desværre virkede løsningerne ikke. Tror hun forsøger at tage den med til en computer mand, men mange tak for de gode forsøg til alle. Vil gerne give points for forsøget. Ved blot ikke, hvem jeg skal give dem til???
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
18. august 2010 - 22:36 #18
Nå, men for at få lukket tråden giver jeg mig selv points. Hvis nogle føler sig snydt, så sig endeligt til.