Avatar billede mitzie Nybegynder
02. marts 2010 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Site vurdering

Hej

Jeg har netop færdiggjort min hjemmeside og kunne i den forbindelse godt tænke mig lidt feedback på design, brugervenlighed o.s.v. Hvad syntes i?

Hjemmesiden hedder:
http://www.mitzieloland.dk

Venlig hilsen
Mitzie
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. marts 2010 - 21:43 #1
Kan godt lide designet. Enkelt og overskueligt. Men topbjælken med menuen ser mærkelig ud i FF.

Desuden er der et par ting jeg studsede over:

Der er ingen validering på nogle af dine inputfelter.
Hvorfor fototitel når du har nummeret (mere at skrive for brugeren)?
Bliver det ikke mere brugervenligt hvis man f ex sætter flueben i den/de billeder man vil købe?
Under kontakt, ser det ud som om titel og nr er obligatoriske, pga asterixen.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 22:02 #2
Hej Mitzie

Pænt stilrent design.
Der er en browserfejl i Chrome 4 i menubjælken, som "hopper" en smule".

Dine gallerier ser rigtig godt ud. Pæne animationer og stille og rolige handlinger på siden. Hvorfor skriver du "All rights reserved" på engelsk, når siden er dansk?
Ordet "incl." i dine tekster er også engelsk - skriv hellere "inkl."

Title-teksten på siden behøver du ikke skrive med store bogstaver - det ser noget voldsomt ud til den stille og rolige side.

Du har mange menupunkter i menubjælken. Du skal tænke på, at det primære, der bør overskygge alt andet, er "Galleri" og "Køb billede" - samt måske "Profil" og til dels "Kontakt". Det er dét, man kommer for at se, og det "drukner" en smule i alle de knapper.
Er gæstebog nødvendig? "Nyhedsbrev" og "Sidste nyt" kan måske slås sammen i én. Alternativt kan du konstruere en anden menu med de mindre fremhævede og mindre vigtige menupunkter, som kan placeres mere diskret andetsteds på siden. Måske er lidt farvelægning nok.

Din gæstebog synes jeg mangler en smule tekstformatering til at gøre det hele mere spændende og læsevenligt.

Generelt er designet rigtig flot.
Jeg vil også foreslå dig en form for intro-/præsentationstekst på forsiden. Selvfølgelig siger ordet "Photography" i logoet meget, men en yderst kort præsentation af hjemmesiden og af, hvad formålet er, ville jeg anbefale.

Håber du kan bruge min feedback.

  // Steeven
Avatar billede mitzie Nybegynder
02. marts 2010 - 22:37 #3
I skal ha´ mange tak for jeres feedback begge 2 :) Jeg vil kigge lidt på jeres forslag, i er kommet med.

Venlig hilsen
Mitzie
Avatar billede mikaelch Novice
04. marts 2010 - 10:51 #4
Titlen kan forbedres jeg mener denne her
<title>MITZIE LOLAND</title>
Lave mere tæt  på alle  67  tegn , der vises google og mere sælgende title , huske unikke titler på alle undersider.

Mit telefon og mit CVR nummer ville jeg sætte på alle undersider.

Kontakt siden ville jeg igen sætte mit kontakt telefon nummer og CVR nummer og adresse giver bedre overblik og hurtigere at finde telefon , som er det vigtigste når man skal have fat i kunder

Jeg ville fjerne gæstebogen , vis du gerne ønsker dine kunder giver feedback ser det mere professionelt ud med et forum , giver også mere liv siden og har en lidt større SEO værdi

Nyheder sidste nyt vill jeg ligge med rss - feed , som de fleste CMS , har , er det kun et enkelt klik eller evt. oploade en wordpesss til nyheds siden , da den har feed . Derved kan du udnytte den link værdi en feed giver og folk kan downloade din feed derved kan de se direkte på deres computer hver gang du ligger noget nyt på denne underside
Avatar billede mitzie Nybegynder
05. marts 2010 - 14:21 #5
Tak for jeres feedback :)