Avatar billede Loffe01 Nybegynder
02. marts 2010 - 17:01 Der er 4 kommentarer

Brevflet <> Duplex

Jeg har nogle forskellige tekstfelter der flettes via excel i et dokument. I enkelte tilfælde kommer brevet til at fylde 2 sider. Ved udskrift, hvor jeg vælger duplex på printeren, kommer det næste dokument på bagsiden så der er helt kludder i det - er der nogen der har en løsning på det ? pcl-koder eller lign ?
Avatar billede lwi Nybegynder
03. marts 2010 - 07:48 #1
Du skal nok have indsat et sektionsskift efter hvert brev.
Avatar billede Loffe01 Nybegynder
03. marts 2010 - 08:44 #2
Jeg kan ikke se at det hjælper ! Hvis Jeg isætter et sideskift efter det sidste felt, bliver der bare en ekstra tom side og så går der kludder i den igen.

Eller mener du jeg skal gøre noget andet ?
Avatar billede lwi Nybegynder
03. marts 2010 - 11:17 #3
Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe dig ordentligt, men ud skal i din udskriftsmacro fortælle, at den skal gøre noget bestemt efter hver sektion. Måske kan du finde inspiration i denne, hvor vi styre noget bakke-valg ved udskrift af flet breve:

  For Each sec In ActiveDocument.Sections
        sec.PageSetup.FirstPageTray = wdPrinterUpperBin
        sec.PageSetup.OtherPagesTray = wdPrinterMiddleBin
    Next sec
        ActiveDocument.Sections(1).PageSetup.FirstPageTray = wdPrinterUpperBin
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. april 2010 - 23:50 #4
For at få hvert dokument til at starte på et nyt ark, skal du have alle dine breve til at fylde et lige antal sider. Det kan du gøre ved at følge vejledningen nedenfor.

Når du fletter, indsætter Word et Sektionsskift af typen "Næste side" mellem de enkelte poster. Udskift disse sektionsskift med typen "Ulige side". Det kan du gøre sådan: Marker hele dokumentet (Ctrl+A), åbn dialogboksen Sideopsætning. På fanen Layout, vælg "Ulige side" under sektionsstart. Sørg for, at Anvend på er sat til "Markerede sektioner". Klik OK. Så skulle alle sektionsskift være ændret.

Slå formateringsmærker til (Ctrl+Skift+8), så du kan se sektionsskiftene og kontrollere typen.

Sektionsskift af typen "Ulige side" tvinger Word til at starte næste sektion på en ulige side, men bemærk, at du i Word kun ser de tomme (lige) sider i Vis udskrift.