Avatar billede carstengp Nybegynder
02. marts 2010 - 16:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flash af bios på ASUS A7V800

Jeg har forsøgt at flashe bios på et A7V800 bundkort.
Har hentet seneste (Version 1009) udgave af bios fra ASUS' hjemmeside samt de to bios-tools de har:
Afudos BIOS update tool V2.11 (nyeste)
Afudos BIOS update tool V2.07

Jeg startede med at boote fra en Win98 diskette men fik beskeden om 32 bit program bla bla... Så jeg fandt en gammel DOS-diskette med Caldera DOS som jeg har flashet adskillige bios'er på og smed værktøj og bios-fil over på denne...

Når man starter værktøjet op ved dos prompt får man besked om at bruge kommandoen: afudos /i<ROMNAME>
Men taster jeg dette: afudos /ia7v80009.rom
Så starter programmet, men jeg får meddelelse om at ROM-filen ikke kan åbnes. Skriver jeg det på andre måder starter programmet slet ikke. Jeg har prøvet at omdøbe filen uden det har ændret noget.

Nogen forslag?
(Romfilen hedder a7v80009.rom)
Avatar billede carstengp Nybegynder
02. marts 2010 - 16:49 #1
Fejl40... havde skrevet a7v80009.rom
Der skulle stå a7v88009.rom
Avatar billede carstengp Nybegynder
02. marts 2010 - 16:49 #2
lukker igen :)