Avatar billede kiiim Nybegynder
02. marts 2010 - 14:50 Der er 9 kommentarer

Hastighed nedsættes drastisk til USB

Når jeg overføre data fra min computer til en USB stick er hastigheden som man kan forvente - det går fint.

Men hvis jeg sætter TO filer til at overføre på samme tid bliver den samlet hastighed nogle gange 4-5-6-doblet. (har sågar oplevet af to filer, der hver ville tage 1-2 minutter, har skulle tage op til 45 minutter!!!)

På min gamle stationære (XP) var dette aldrig et problem, men da jeg købte min første bærbare for nogle måneder siden, besluttede jeg at jeg ville køre W7 (64bit). Jeg ved ikke om det er W7 der er problemet, eller om det er "noget" i min bærbare...?!?

Nogen der ved hvad problemet kan være, og om jeg kan rette det?!
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
02. marts 2010 - 15:57 #1
Du har måske ikke 2 processere, som du måske havde på din stationære. Men ja, det lyder voldsomt 45 min...
Avatar billede kiiim Nybegynder
02. marts 2010 - 16:08 #2
Den gamle stationære var en enkelt core, dog rimelig høj (så vidt jeg husker) ... ca. 3800Ghz og 1 gb ram. Den bærbar er duo core på 2.53 Ghz (4gb ram)
Avatar billede kiiim Nybegynder
02. marts 2010 - 16:09 #3
æh.. ja, altså 3,8Ghz ... ikke 3800 :-)
Avatar billede kiiim Nybegynder
02. marts 2010 - 19:50 #4
Nu har jeg lige lavet en decideret test ... jeg har to forskellige filer på ca samme størrelse. Hvis jeg overføre én af gangen, tager det ca. 20 sekunder pr fil. Hvis jeg overføre begge filer på én gang tager det ca. 40 sekunder. Altså fint nok ...
MEN, hvis jeg sætter én fil igang, og SÅ sætter den anden fil igang, så går det HELT galt ... 3 minutter og 12 sekunder!!!

Det er sgu da weird?!?
Avatar billede kiiim Nybegynder
03. marts 2010 - 14:04 #5
Der er ingen der har en fiks ide?!? Øv-bøv ...
03. marts 2010 - 17:43 #6
Provokation: En idé kunne være at pænt følge op på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/kiiim - så er 'folk' liiiiidt mere villige til at hjælpe dig...

---

Jeg har lige testet tilsvarende her; virker rimeligt. Ikke samme tendens som du beskriver...
Avatar billede kiiim Nybegynder
03. marts 2010 - 18:24 #7
@provo: Som du nok kan se, har de fleste spørgsmål ikke "svar". Men det er da rigtigt at de skal lukkes... igen, bare svært uden "svar".
03. marts 2010 - 19:02 #8
... nææææ - men du har jo ikke pænt vendt tilbage og efterkommenteret diverse fra 'folk' - se sidste indlæg i hver enkelt...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede kiiim Nybegynder
03. marts 2010 - 19:16 #9
Klart. Jeg skal forsøge at få lukket dem alle... ;-)  Tak.