Avatar billede berghammerj Nybegynder
02. marts 2010 - 12:53 Der er 2 kommentarer

Spil tester

Halløj

Er der nogen der ved hvor man kan blive game tester og tjene penge har prøvet at oprette mig på de forskellige sider dog uden held: http://gametesterguide.net/ GamerTestingGround.com
nogen der ved hvor lang tid der går før der sker noget efter man har oprettet sig´?
Avatar billede repox Seniormester
02. marts 2010 - 13:56 #1
Jeg håber godt nok ikke du har haft held med at tilmelde dig nogle af de sites? :/

Normalt ansættes spil-testere af de software firmaer som udvikler spillene. Her i Danmark mener jeg ikke vi har nogle udover IO Interactive som engang havde ansat nogle spiltestere (uden at vide det med sikkerhed). Lige nu søger IO Interactive dog frivilligere spil-testere ( http://www.ioi.dk/volunteers/Adults/adults.htm ).

Du skal nok regne med at arbejdsmarkedet er mættet med personer som meget gerne vil betateste diverse spil helt uden beregning, hvorfor der ikke er nogen der reelt set ansætter spil-testere længere. For mange er det et rent pivilegie at få betaadgang.

Med andre ord; du tjener nok hurtigere din første million ved at pille bussemænd, end regne med disse 'gametester' sider....
Avatar billede beorn Nybegynder
02. marts 2010 - 18:47 #2
Altså de gange jeg har været heldig på diverse forums og lign steder, har jeg fået en alpha eller beta af spillet og to gange har jeg fået en prerelease af det endelige spil, men det er år siden, det er sket. Generelt har det været ved at skrive sig op på producentens hjemmeside eller i konkurrencer afholdt af producenten eller diverse blade.