Avatar billede Horyse84 Nybegynder
02. marts 2010 - 09:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Filsystem på ekstern harddisk

Jeg har en ekstern harddisk der er delt i to partitioner, henholdsvis FAT32 og NTFS. Det virkede fint på min computer med XP, men jeg har nu skiftet til Windows 7 og kan kun se den ene partition.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan komme til at se begge partitioner, eller er jeg nødt til at samle det til en partition, og er jeg nødt til at slette alt på harddisken hvis jeg ændrer på det?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 10:09 #1
prøv at hæjreklokke på computer skrivebord
administrer
diskhåndtering og se om den ikke bare skal have et drevbogstav
eller højreklik på den og se hvad der står
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. marts 2010 - 10:13 #2
Prøv dette link.
http://www.helgec.dk/vistabootpro.html
Der står godt nok vista men gælder også mellem win7 og xp.
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
05. marts 2010 - 11:50 #3
Det var ikke fordi jeg ville have flere styresystemer, jeg ville bare gerne kunne se begge mine partitioner i Windows7, men ellers et godt link. ;-)
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
05. marts 2010 - 11:52 #4
I og for sig var det hjælpsomt nok. Når jeg går ind i diskmanagement kan jeg godt finde min manglende partition, jeg må bare ikke have lov til at gøre noget som helst med den. Ligeså snart jeg forsøger at tildele et drevbogstav eller vil kigge på egenskaber får jeg en fejlmeddelelse om at jeg skal opdatere diskmanager og hvis det ikke virker skal jeg genstarte computeren, og det hjælper stadig ikke på det.

Nogen tips eller tricks..?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2010 - 12:33 #5
brug kommentar når du skriver herinde - svar er til lukning af spørgsmål hvis du ikke modtager noget brugeligt
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
05. marts 2010 - 12:49 #6
Okay... Jeg troede bare jeg brugte det til at svare på de kommentarer jeg havde fået, men det er taget til efterretning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2010 - 17:03 #7
Siden Windows indbyggede diskmanager ikke vil noget med den, kan du forsøge med Easeus Partition Manager: http://www.partition-tool.com/?gclid=CKO68qL9oaACFYt_3godajV4dw

Men pas lidt på hvad du gør - du risikerer at ødelægge partitionen, hvis du kommer til at gøre noget forkert.

Har du taget backup af det hele, ville jeg nok netop slette alt på disken og så oprette de relevante partitioner på ny. Windows 7 SKAL både kunne læse NTFS og FAT32.... og FAT16 for den sags skyld...
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
07. marts 2010 - 01:20 #8
Tror jeg også ender med at blive min løsning for partitionerne fejler ingenting... Jeg kan stadig se dem på min stationære med XP så tror bare der er gået ged i den et eller andet sted i processen og det er nok for stort et arbejde at finde ud af præcist hvad det er...
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
07. marts 2010 - 01:58 #9
Lavede min FAT32 partition om til NTFS og nu er det ikke noget problem at finde dem begge to. Mange tak for hjælpen. Hvordan tildeler jeg point hvis ingen har "svaret" på mit problem..?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 07:28 #10
så markerer du det første svar du gav og accepterer og så er det lukket

m.v.h
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
08. marts 2010 - 14:48 #11
Alletiders. Tak skal du have. =)