Avatar billede nezco Nybegynder
01. marts 2010 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics

Jeg har tre spørgsmål vedr. Google Analytics.

Skal man indtaste sin IP-adresse, for ikke at blive talt med i statistikken, eller finder den helt selv ud af det?

Under 'Indholdsoversigt' (hvilke sider der er vist hvor mange gange) er der en "/" foran hvert sidenavn. Undtagen ved en. Her er der ikke andet end "/". Er det forsiden?

'Absolut entydige besøgende' (som når man går ind i statistikken pludselig hedder 'Absolut unikke besøgende') - er det ikke de besøgende talt kun én gang?

Jeg ved Libris har en bog om Google Analytics. Den vil jeg også købe, men er altså lige et par ting jeg meget gerne vil vide nu ... :)
Avatar billede nezco Nybegynder
01. marts 2010 - 21:10 #1
Og hvad dækker 'Afvisninger' over?
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
01. marts 2010 - 21:38 #2
Hej Nezco

Ja, du skal indtaste din IP-adresse for ikke selv at blive talt med i statistikken.

Hvis der er en side hvor der kun står en "/" og ikke andet, så JA det er forsiden/roden af dit website, dvs. fx. http://www.intramedia.dk er forsiden som kan fremgå med "/" og http://www.intramedia.dk/google-analytics-integration.aspx er så en underside, som kunne fremgå med "/google-analytics-integration.aspx"

Unikke besøgende, betyder at hver enkelt besøg kun er talt med én gang, uanset hvor mange gange den samme besøgende har været inde på din hjemmeside - Det er dog ikke 100% perfekt, da hvis man har tømt sin browser cache eller lign. godt kan tælle igen.

Afvisninger, eller det såkaldte "bounce rates", kan du læse lidt mere om her: http://www.intramedia.dk/bounce-rate.aspx
Avatar billede nezco Nybegynder
02. marts 2010 - 01:37 #3
Tak for svarene.

Kan du fortælle mig hvor man indtaster sin ip? Det kan simpelthen ikke finde.
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
02. marts 2010 - 01:51 #4
Hvis du kører med dansk sprog, så skal du ind på oversigte over dine websteder (webstedsprofiler). Her kan du ud for domæne navnet ude i højre side se en knap der hedder "rediger".

Den fører dig ind under "Profilindstillinger: www.intramedia.dk" (eller hvad domænet nu hedder), og herinde stå der lidt længere nede "filtre anvendt på profil". Her skal du ude til højre vælge "tilføj filter". Her udfylder du så med et navn og i nr. 2 af dropdown-kasserne kan du vælge "trafik fra ip-adresserne". Du udfylder herefter ip-adresse og vælger GEM, og så skulle den ged være barberet...
Avatar billede nezco Nybegynder
02. marts 2010 - 02:01 #5
Tusinde tak. :)
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
02. marts 2010 - 08:59 #6
Du kan i øvrigt også hente en gratis light-version af Analyticsbogen på http://www.analyticsbogen.dk/gratis-lightversion.php
Der er 78 sider med Analytics-tips til dig.

God fornøjelse med din Analytics
Avatar billede nezco Nybegynder
02. marts 2010 - 21:12 #7
Alle tiders!!
Tak skal du have.