Avatar billede rejx Nybegynder
01. marts 2010 - 18:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pak filen ud efter download

Hej.

Hvordan kan jeg kontrollere om et zip arkiv er i brug (overførslen er færdig)? i min case drejer det sig om et .zip artiv der automatisk skal pakkes ud når det er downloadet. Det har jeg tænkt mig at gøre ved at lade mit program tjekke for nye filer eks. hvert 5 minut.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 18:17 #1
Hvis du laver download fra din C# kode med WebClient eller (Http)WebRequest, så er download jo færdig når din kode kører videre og så kan du starte med at udpakke.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. marts 2010 - 19:02 #2
Du er nok på udkig efter noget dekoblet, dvs. du skal chekke for om der er lock på filen.

Det gøres nemmest ved at prøve at locke den...

Og så hvis ingen exception er kastet kan du gå igang med at udpakke :)

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.filestream.lock%28VS.71%29.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:44 #3
rejx ?
Avatar billede rejx Nybegynder
26. april 2010 - 18:37 #4
ahh ja, sorry. Jeg havde helt glemt denne tråd.

Jeg mener det var Janus_007's forslag jeg endte op med at bruge.

Smid et svar, så skal jeg nok få lukket.
Avatar billede rejx Nybegynder
18. august 2010 - 11:37 #5
Lukker.

Janus_007: Hvis du vil have points, så må du lige kontakte mig.