Avatar billede ngr Praktikant
28. februar 2010 - 22:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne jpg-filer

Ind i mellem kan nogle filer i nogle mapper ikke åbnes. Når jeg forsøger, får jeg meldingen:
Could not complete your request because the file is locked. Use the "properties" command in the Windows Explorer to unlock the file.
Men jeg kan ikke se nogen steder i Explorer, at de pågældende filer skulle være låst. Hvor skulle man kunne se det?
Iøvrigt har jeg ikke foretaget mig noget for at låse nogetsomhelst.
Avatar billede Maako Nybegynder
28. februar 2010 - 23:00 #1
Prøv at gå ind i Properties -> Security -> og giv alle retigheder til at åbne billedet.

Bare et gæt?
Avatar billede ngr Praktikant
28. februar 2010 - 23:39 #2
Jamen det er sikkert osse et godt gæt.
Men hvis jeg går derind, står der først "Gruppe eller brugernavne" - og herunder står der
SYSTEM
Ukendt konto (S-1-5- o.s.v.)
Administrator
- og hvad vælger jeg her?

Og nedenfor er der kryds i "Tillad" hele vejen ned.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. marts 2010 - 00:07 #3
prøv som super administrator.

For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Der efter logger du af  Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen.

For at deaktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:no "  Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Du skal genstarte før den er slettet.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
01. marts 2010 - 06:12 #4
Hvis det er nogen billeder som er gendannet fra en backup så kan det være derfor.

Jeg havde nemlig taget backup af musik og billeder i windows 7 og så kunne jeg ikke åbne filerne da jeg gendannede dem efter en formatering.

Det var som om at de var låst og kun kunne åbnes med den forrige bruger jeg havde.

Men der hjalp det da jeg brugte admin konto.

En anden måde at aktivere/deaktivere admin konto på er:

Tryk på "Start"
Højreklik på "Computer"
Klik på "Administrer"
Klik på "Brugere" under "Lokale brugere og grupper"
Dobbeltklik på "Administrator"
Fjern fluebenet hvor der står "Kontoen er deaktiveret"
Avatar billede ngr Praktikant
01. marts 2010 - 10:24 #5
POKO  01. marts 2010 kl. 00:07:21
Fulgte dit råd, men blev afkræves at password for at skifte til administrator, og jeg har ikke noget password

Og kaffefyren 01. marts 2010 kl. 06:12:28:
Det er ikke en back up. Den mappe og de filer har ligget der i månedsvis uden overhovedet at blive rørt.
Og jeg har oplevet noget lignende tidligere - hvor jeg så pludselig godt kunne åbne dem - uden at have foretaget mig noget med dem
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. marts 2010 - 10:32 #6
Det kræves ingen password der blir kun henvist at det er en god ide at bruge det hvis du følger slavisk hele vejen og husker at åbne comandopromten som administrator så er det lige ud af landevejen.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
01. marts 2010 - 10:41 #7
Hej igen.

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet noget her som muligvis kan hjælpe dig med dit problem:

http://forums.techarena.in/ms-office-support/1042333.htm

Du kan finde et link til noget software i starten af tråden.
Avatar billede ngr Praktikant
21. april 2010 - 23:20 #8
Kaffefyren: Irfanview ok.
Har du et svar til points
Avatar billede ngr Praktikant
16. maj 2010 - 01:26 #9
n