Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 13:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjæp, min computer fryser!

Hej.

Jeg har bygget en computer som har kørt ubeklageligt i lang tid, men nu er den begyndt at fryde hele tiden.

Det der sker er:

Min mus fryser så jeg ikke kan gøre noget.
Lyset i mit tastatur går ud.

Jeg har billede og det hele på, det er som en film der bliver sat på pause.

Jeg har kørt med overclock på min cpu, så jeg tænkte på om det kan være fordi at jeg har ødelagt den?

OS:
Windows 7 Ultimate 64x

Cpu:
Intel Xeon Processor X3370 (Quadcore 3 Ghz, Har været overclocket til 3,65 Ghz)

Cpu køler:
Asus Silent Knight II

Håber at nogen kan hjælpe hurtigt, for det er ret irriterende. Og sig endelig til hvis der er mere info i skal bruge.

På forhånd tak!
28. februar 2010 - 13:48 #1
...har kørt med overclock på min cpu... - og det HAR du taget fra igen ?

Kan kun forestille mig et varmeproblem - typisk på CPU'en. Har du styr på dette med pasta mm. ?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 15:31 #2
Hej.

Jeg har målt temperaturen på cpu'en og den er fin. Så jeg kan ikke forstå det.

Jeg kører ikke med overclock mere, og jeg har styr på det med pastaen.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 15:33 #3
Jeg spiller forresten World Of Warcraft som er okay krævende af computeren, og der er ingen problemer, når jeg spiller det. Men når jeg så kører alt muligt som har med windows at gøre.. Altså browser rund på computeren og nettet, så dukker problemet op. Hvis jeg lader den stå tændt om natten, er der nogen gange hvor den også er frosset om morgenen.
28. februar 2010 - 16:23 #4
Hurtig tanke:
Har du 100% styr over WIN7 driverpakker til din Hardware ?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 18:02 #5
Hej.

Nej, faktisk ikke. For 80% af de drivere der fulgte med til min hardware virker ikke med win 7.

Men jeg er 100% sikker på de drivere jeg har hentet på nettet til:

Chipset
Lydkort
Grafikkort
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 18:06 #6
Min computer frøs forresten efter at jeg skrev indlæg 3 og da jeg ville starte den kom den der sorte skærm der kommer i opstarten med en blinkende coursor.

Og så ville min com ikke gå videre, da jeg så gav den en pause på 30 min ville den starte.
28. februar 2010 - 18:33 #7
Generelt: Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN om alle elementer er OK ?

Måske alligevel en form for VARME problem ?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 20:49 #8
Hej.

Der er et problem med en enkelt enhed. Men den siger at den er ukendt, så det kan jo være et vidt begræb.

Jeg tror også at det er et varmeproblem, for jeg har tjekket min køler efter, og der er ikke pasta i midten. Så nu har jeg sat den køler i, som fulgte med min cpu. Den er der pasta på i forvejen, så jeg må lige se om problemet fortsætter.
28. februar 2010 - 21:00 #9
Det med kølepasta er lidt af en videnskab, for at det skal virke optimalt. Og det med at genbruge tidligere pasta er ikke liiiiiige det smarteste...
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
28. februar 2010 - 21:08 #10
Nej. Det kan jeg se. Men du kan da smide et svar så jeg kan give point.

Jeg er nu ret sikker på at det er det der har været problemet, for den føles også mere stabil nu.
28. februar 2010 - 21:15 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)