Avatar billede akselj Nybegynder
27. februar 2010 - 16:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SATA til IDE

Jeg har en ældre PC der kører XP Home, bruges kun til nogle programmer der ikke er Vista kompertible.

Nu er C drevet begyndt at larme, synger sikkert på sidste vers, kan jeg ghoste indholdet over på en IDE disk uden større problemer?

D drevet er SATA, vil det give problemer?

Grunden til at jeg vil skifte til IDE er dels at jeg har en disk liggende, dels at jeg flere gange har været nødt til at reparere Windows mwd det besvær det giver med SATA drivere.

Hilsen Aksel
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2010 - 16:39 #1
Er et af dine diske Maxtor skulle Maxblast kunne klare at klargøre disken for dig.http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD
Avatar billede off-line Nybegynder
27. februar 2010 - 17:13 #2
Du skal ikke lave en ghost, men klone alle data, inklusive
styresystemet, over på en anden harddisk.
http://www.todo-backup.com/
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2010 - 17:28 #3
med Macrium Reflect kan du lave en image-backup, og få den indlæst på en anden disk - og så køre videre på den (første gang du starter på den nye disk vil windows bedes om genstart, da diskstørrelsen er ændret).
Freeware versionen er rigeligt til det.
http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Avatar billede off-line Nybegynder
01. marts 2010 - 21:16 #4
Når spørger ikke er mere interesseret i sit eget spørgsmål, taber
jeg også interessen, og afmelder spørgsmålet.
Avatar billede akselj Nybegynder
02. marts 2010 - 13:09 #5
Når spørger ikke er mere interesseret i sit eget spørgsmål, taber jeg også interessen, og afmelder spørgsmålet.

Beklager at jeg har ventet i hele 2 dage med at melde tilbage.

Tak for svarene, jeg har klonet til en anden HD, det fungerer tilsyneladende fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2010 - 15:55 #6
Ja det er meget fint. Men hvad har du klonet med? Hvilken ide har du brugt? Kunne være interessant hvad du havde gjort, og du kunne måske sige tak til vedkommende der havde hjulpet dig, og uddele nogle point.
Avatar billede akselj Nybegynder
02. marts 2010 - 22:55 #7
Tak for hjælpen

Diskene er begge WD, så jeg valgte at klone med Norton Ghosts klonefunktion (jeg havde softwaren liggende), det fungerede bare fint.

Jeg kender desværre ikke denne gruppe så godt, og ved desværre ikke hvordan pointsystemet fungerer.

Hilsen Aksel
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2010 - 06:34 #8
Hej Aksel
Du klarede det med Ghost, det var godt. Jamen normalt beder du dem der har hjulpet med at give svar, som du har gjort i forrige indlæg. Indlæg der kom i #2 og #3 ville også have løst dit problem. Hvis du synes Claes57 og off-line skal dele point, skal du bede dem om svar, som du så accepterer. Vent lige lidt til der kommer tilbagemeldinger, før du lukker.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede akselj Nybegynder
03. marts 2010 - 11:22 #9
Tak for dit råd, som du kan se i de følægende indlæg har jeg løst problemet på anden måde, hovedsagelig fordi jeg havde Ghost programmet i forvejen.

Grunden til at jeg ikke reagerede i week-enden er at den omtalte PC står på min arbejdsplads, så jeg havde ikke mulighed for at gøre noget ved sagen før mandag.

Hilsen Aksel
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2010 - 19:42 #10
Ja sådan er det nogle gange. Jeg har ikke haft problem med ventetiden. Ja du har selv løst problem med eget program, så hvis der ikke meldes tilbage indenfor et par dage, lukker du selv spm, ved at acceptere dit eget svar. Jeg skal ikke have point for det jeg har bidraget med, derfor kun kommentar (ikke svar).