Avatar billede brix696 Nybegynder
26. februar 2010 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Visning af forskellige billeder på flere skærme

Hej
Nogen herinde der ved hvad man skal bruge for at kunne vise forskellige billeder på fks. 3 skærme, men helst kun med en computer hvis det er muligt.
26. februar 2010 - 10:01 #1
... altså med eksempelvis "Windows Billed/Fax fremviser" programmet ?

Forventer at du HAR en PC med 3 skærmudgange ?
Avatar billede brix696 Nybegynder
26. februar 2010 - 10:13 #2
Nej det har jeg ikke, men kan windows administrere 3 skærmkort?
Hvis jeg nu sætter 2 mere i, kan Windows Billed/Fax fremviser programmet så vise forskellige billeder på dem?
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
26. februar 2010 - 11:18 #3
Jeg er ikke med, skal den sætte dem som forskellige baggrunde, eller skal du bare vise flere billeder frem samtidig? For så skal du bare have et program som kan åbnet flere gange.
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
26. februar 2010 - 11:41 #4
Ah ja forresten, kom i tanke om at Windows vist nok ikke out-of-the-box er så glad for at du har 3 skærme tilstuttet. Det kan sagtens håndtere 3 grafikkort, for det klarer SLI eller Crossfire hardwaren sådan set. Jeg mener der skal laves lidt fiks-faks for at få det til at virke med 3 skærme. Prøver at se om jeg kan finde ud af noget i weekenden.
Avatar billede brix696 Nybegynder
26. februar 2010 - 11:55 #5
Det jeg er ude efter er lidt lige som de reklamer der kører på skærmene på tankstationerne og jeg nægter at tro at der er en computer til hver af deres skærme.
26. februar 2010 - 19:05 #6
... dem jeg har set i Bilka og lign. er baseret på en 'selvstændig' PC for hvert billed/show ...
Avatar billede JoeD Nybegynder
20. august 2010 - 14:07 #7
Windows har siden Win 95 kunnet administrere adskillige skærme og ditto skærmkort (kan ikke huske antallet - men det er enten 9 eller 15!).

Men antallet af ledige sokler er et problem. De fleste bedre skærmkort understøtter to skærme. Den tredje skærm vil kræve et ekstra skærmkort, og det kan, afhængigt af bundkortet, blive nødvendigt at grave et ældre PCI-kort frem fra rodebunken. Men det kan fint lade sig gøre (har prøvet det).

Når de ekstra skærme/skærmkort er fundet af Windows, skal du blot vælge hver enkelt skærm, og udvide skrivebordet til den. Herefter kan du trække vinduer, slideshows og andet rundt mellem skærmene, og også maksimere vinduer til at fylde en hel skærm.