Avatar billede hdmc Nybegynder
26. februar 2010 - 09:23 Der er 2 kommentarer

win 7 workstation mangler drev under installation

Et eller andet sted i mit AD bliver der sat en variabel der gør pc'er skal bruge et, i mit tilfælde o:\, jeg har sådan et da det er min homefolder. Der er intet problem på xp maskiner.

Men når jeg vil installere på en win7 maskine siger den at o:\ ikke findes.

O:\ er et net share.. ændrer jeg drev bogstav på f.eks en usbkey til o:\ virker det fint..

1. Er der andre der har samme problem med win7
2. Nogen der ved hvor jeg ændrer det drev den leder efter under install.. den gør jo aldrig noget med det..

Tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. februar 2010 - 13:39 #1
Har du kun et C:drev?i dtn Pc og hvis er den delt i flere partitoner? så kan du i diskhåndtering ændre bogstav på alle drev undtagen C: hvis du kun har et stort C: kan du formindske det og kalde det for O:
Avatar billede hdmc Nybegynder
10. marts 2010 - 10:32 #2
O:drev er min "Homefolder" der mappes gennem AD.

Kan derfor ikke bare ændre drevbogstav.

Virkede fint på xp med O: som netshare, men efter skift til Win7 kommer den med fejl under install..

Der kører jo noget folder redirect til O:, men nogen der ved hvilken setting der bestemmer hvor programmer skal kigge under install?