Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
25. februar 2010 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvilken "grafik" port er der i min pc ?

Hej

Jeg har en:

IBM/Lenovo ThinkCentre M55 (type 8808) og så vidt jeg kan se på nettet har den disse porte:
Slot 1: PCI Express x1
Slot 2: 32-bit PCI 2.3 (5v)

og lider af port forvirring - big time

Jeg har disse to porte i min pc:

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-02/92bc63fc/CIMG1213.JPG.html

på den sorte står der:
PCIex1 / DVI (flueben)
PCIex4/x8/x16 (x)

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-02/b5d780c2/CIMG1215.JPG.html

Det betyder vel er det er en PCI ex1 slot men hverken (4/8 el.16) - men hvad er det DVI halløj og hvorfor er der så mange huller i slottet ?

Den hvide er vist standard PCI - eller hur ?
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
26. februar 2010 - 10:05 #1
Kom nu boys n' girls - der må da være nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede scapegoat_stefan Nybegynder
26. februar 2010 - 11:57 #2
Den hvide port er en standard PCI port. Det er en af de ældste standarder som stadig bruges til indstikkort fordi den er så billig og nem at understøtte. Det er ikke noget man bruger til meget andet end netværkskort og lydkort osv.
Den sorte port er en såkaldt "add2" port. Det står også imellem portene. Der står "PCI SLOT" ved den hvide port og "PCI 1x-ADD2-R SLOT" hvilket er en eller anden port som jeg aldrig selv har hørt om, så tror du får svært ved at få noget som helst at sætte ned i den.
Men som jeg kan gætte mig til, er det vist kun muligt for dig at bruge en af portene ad gangen, men skal ikke kunne sige det med garanti.

Det eneste du kan bruge det til, er hvis du sidder og har en inderlig drøm om at få sat en DVI skærm til din computer.
Men mit råd er bare at lade det være.

P.S. Det er en almindelig PCI-port, ikke at forveksle med PCI Express.
Avatar billede toranaga_sama Nybegynder
26. februar 2010 - 12:32 #3
Kanon svar - tak!

Ideen er at få et grafikkort i der kan køre dual - et til en monitor og et til tv.

Om det så lige bliver vga eller dvi er ikke super vigtigt (kan ikke huske om mit tv har dvi ind)

Jeg har bestilt et grafikkort der kører pci x1:
(Club 3D 8400GS - Grafikadapter - GF 8400 GS - PCI Express x1 lav profil - 256 MB GDDR3 - Digital Visual Interface (DVI) - HDTV ud) -

håber sgu det virker :-)

- Tror du/i at min mærkelige port vil supportere det pci x1 kort ?