Avatar billede evilhomer15 Praktikant
24. februar 2010 - 17:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skal vælge ny router - men hvilken?

Da min gamle router er begyndt at disconnecte sig selv flere gange dagligt så man skal genstarte den for at få internet, har jeg besluttet mig at få et nyt.
Den gamle er en DLINK DIR-100
Da jeg, i forhold til så meget andet hardware, ikke har noget som helst styr på routers. Jeg tænker på at købe en trådløs, da jeg hørte, at de er gode og stabile.

Hvilken ville i foreslå? Jeg ville foretrække et under 1.000 kroner

Info:
Mit internet: Dansk Bredbånd 20MBit
PC:
GTX260
E8500
P5Q (intel P45) bundkort
8 GB XTREME
500 HD
Avatar billede FN88 Nybegynder
24. februar 2010 - 22:40 #1
Jeg har altid hørt godt om D-Link. Men det er måske ikke dig når du har problemer med den gamle.

Kan ellers foreslå denne:  http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=315923

Men hvad med den pc? Har den trådløst kort?

Men trådløst er helt klart et must hvis man har en bærbar.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 09:25 #2
Ikke en bærbar.
Netkortet er Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCE-E Ethernet Controller(NDIS6.20)
Googlede lidt omkring, men kunne ikke rigtigt se om det kan klare trådløst eller ej
Avatar billede FN88 Nybegynder
25. februar 2010 - 13:12 #3
Hmm kan ikke lige umiddelbart se at det skulle være trådløs, så tror ikke det er. Så burde der vist være en antenne på kortet

Men det er der råd for:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=234805&q=D-Link+RangeBooster+N+650+Desktop+Adapter+DWA-547&sp=all

Eller USB

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=381941&q=D-Link+RangeBooster+N+USB+Adapter+DWA-140&sp=all

Men undre mig egentligt lidt over at du skriver, at trådløse router er gode og stabile. Den eneste forskel på en trådløs og en alm. er at den er trådløs;). Den bliver ikke mere stabil af det.
Men ville stadig vælge en trådløs, da det er så meget nemmere hvis man engang vil koble en bærbar på
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 13:25 #4
jeg tager så bare en med tråd, hvis det er det samme.
Jeg vil bruge en del penge på en god, hurtig og stabil én.
Du fik points, men hvilken ville du foreslå med ledning?
Avatar billede rexa Nybegynder
25. februar 2010 - 13:49 #5
min personlige erfaring med D-link er MEGET dårlig... jeg ville satse på noet cisco.. og hvis det er for dyrt køb da en linksys.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 14:31 #6
Hvad skal jeg kigge efter, når jeg søger efter router? Virker alle routere med alle internetfarte?
Avatar billede FN88 Nybegynder
25. februar 2010 - 16:00 #7
Kender faktisk ikke meget de trådede routere. Gjorde bare opmærksom på forskellen.

Vælg et anerkendt mærke som f.eks D-Link. (eller Linksys, Cisco som rexa skriver.)

Det er forskelligt hvilken hastighed de kører med. Der er: 10, 100 og 1000 Mbps.
Ved ikke lige hvad dit netværkskort kører på men det skal jo passe sammen.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
25. februar 2010 - 16:47 #8
Jeg har nu rodet med en Belkin router med tråd.
Den afbryder også konstant internettet indtil at jeg unplugger og plugger power-ledningen tilbage.
Problemet ligget måske i, at driveren ikke gider at virke, da den altid går i stå midvejs pga. måske windows 7
Avatar billede smartebenny Nybegynder
25. februar 2010 - 20:37 #9
En router har ikke drivere.

Men om det også sker med den ny, skulle du måske få checket din PC eller dit Modem.