Avatar billede luke_56 Nybegynder
24. februar 2010 - 13:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan ser jeg antallet af installerede CALs i en 2003 server

Jeg har "arvet" en 2003 server, som fungerer som terminalserver. Serveren er på domæne. Det er en anden 2003 server der er domænekontroller.

Jeg er ikke skarp i servere.

Jeg prøver at finde ud af hvor mange CALs der er installeret på den, men det kan jeg ikke.

Jeg starter med at forsøge at åbne Terminal Server Licensing, men jeg får følgende besked: "No termnal server license server is available in the current domain,.....".

Er der nogen ide til hvordan jeg så ser hvor mange CALs der er installeret?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2010 - 21:08 #1
Uden en license server fungerer TS sådan set ikke. Har du prøvet licensing tool på domain controlleren i stedet?
Ellers må du jo installere en license server, men så kan jeg fortælle at antal CAL'er = 0.
Avatar billede luke_56 Nybegynder
15. september 2010 - 06:26 #2
lukker