Avatar billede luke2009 Nybegynder
23. februar 2010 - 18:33 Der er 11 kommentarer

Skifte harddisk

Hej

Har lige fået mig en ny bærbar. Denne har en harddisk på 40gb og den gamle har en på 100gb. Jeg vil gerne have den gamle over i den nye. Men når jeg gør dette, så kommer der en sort skærm med error 2010, om at denne harddisk ikke er tilpasset og at jeg skal kører chkdsk /f. Herefter kommer en blå skærm med at windows er stoppet for ikke at beskadige computeren og en masse fejladresser.
Starter jeg den gamle computer op med den gamle harddisk i fejlsikret tilstand, stopper den ved en d347bus.sys fil.

Hvordan for jeg den gamle harddisk til at virke i den "nye" computer?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
23. februar 2010 - 18:41 #1
Hej..

Problemet er at det er 2 forskellige computere.

Prøv at formatere din harddisk.

kan laves under Win install..
Avatar billede axell Nybegynder
23. februar 2010 - 19:08 #2
Det var så det jeg ville undgå. JEg har jo en masse liggende på den harddisk. Er der virkelig ingen anden udvej end at overføre filerne til et midlertidigt medie og så formaterer den?
Hvorfor er en harddisk så bundet til systemet. I min stationære kan jeg da snilt skifte HD som jeg lyster.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 19:20 #3
Indlæg #1 er nok.
Dette tror jeg ikke helt på: " I min stationære kan jeg da snilt skifte HD som jeg lyster"

Så er det fordi du som min. har samme chipsæt på de diske du har prøvet med.
Avatar billede axell Nybegynder
23. februar 2010 - 19:29 #4
Det kan også være det kun er slaverne jeg har kunnet skifte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2010 - 19:44 #5
Det er sikkert det ;)

Det KAN være det er muligt at reparere windows, men hvilken Windows version kører du med på hhv. den nye og den gamle bærbar?
Avatar billede axell Nybegynder
23. februar 2010 - 20:25 #6
windows pro på begge to.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. februar 2010 - 21:14 #7
Du kan muligvis få det til at køre med nedenstående metode, men
den er lidt besværlig, fordi du bagefter skal installere windows
opdateringer fra Microsoft.
"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på winCDén.

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en "ny" installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede axell Nybegynder
24. februar 2010 - 23:55 #8
Findes der ikke et backup program, som kan gemme alle programmer mm, og som så kan lægges i en frisk installation af windows. altså så jeg er fri for at skulle installerer alle programmer og datafiler igen?
Bare for en sikkerheds skyld, hvis nu det der repair skulle mislykkedes.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2010 - 00:12 #9
Hvordan går det til, at "luke2009" stiller spørgsmål, og så er
det "Axell" som tager over? Hvem er du egenlig???
Avatar billede luke2009 Nybegynder
25. februar 2010 - 00:30 #10
aner det ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2010 - 00:47 #11
Du må nok hellere lukke her inden du bliver anmeldt for misbrug.