Avatar billede hni Nybegynder
22. februar 2010 - 21:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Update i databasen

Jeg prøver at lave følgende som kommer med en fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'id=13220update seneste set powerpoint='3799,-' WHERE id=13220update seneste set flash='1' WHERE id=13220update seneste set billedekategori='Model 2009 - restfarver. Før kr. 4499' WHERE id=13220update seneste set kategori='cykel1' WHERE id=13220'.

strSQL = strsql + "update seneste set beskrivelse='" & replace(request.form("nyindhold"),"'","''") & "' WHERE id=" & request.form("id")
strSQL = strsql + "update seneste set powerpoint='" & replace(request.form("nyindhold1"),"'","''") & "' WHERE id=" & request.form("id1")
strSQL = strsql + "update seneste set flash='" & replace(request.form("nyindhold2"),"'","''") & "' WHERE id=" & request.form("id2")
strSQL = strsql + "update seneste set billedekategori='" & replace(request.form("nyindhold3"),"'","''") & "' WHERE id=" & request.form("id3")
strSQL = strsql + "update seneste set kategori='" & replace(request.form("nyindhold4"),"'","''") & "' WHERE id=" & request.form("id4")
response.write(strSQL)
conn.execute(strSQL)

Hvis jeg fjerner "strsql +" så virker det fint, dog kun med den seneste reqest.form....

Hvor er det lige det går galt?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2010 - 22:01 #1
Du må nok tage dem en af gangen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2010 - 22:02 #2
Altså med conn.execute(strSQL) for hver query.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2010 - 22:21 #3
Jeg mener, at Michael Stim har ret.
Men derudover skal du huske alle de små detaljer: husk mellemrum i starten af hver ny SQL-sætning; ellers kommer alle sætningerne til at hænge forkert sammen.

  // Steeven
Avatar billede hni Nybegynder
22. februar 2010 - 23:08 #4
Ok... det bliver så løsningen, troede ellers man kunne et eller andet smart.
Men tak for hjælpen - bare smid et svar. :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2010 - 23:53 #5
Lad hellere spørgsmålet stå i nogle dage - Måske er du heldig, at der er nogen, der kender en løsning. Det ser jo ikke ud til, at vi to er 100 % sikre.

  // Steeven
Avatar billede hni Nybegynder
23. februar 2010 - 15:21 #6
Det er helt ok, bare kom med svar.. Har lavet det sådan nu.. Det fungerer også helt ok.. :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2010 - 15:42 #7
Samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 21:14 #8
Ok.
Michael Stim har fortjent pointene, men jeg takker.

  // Steeven