Avatar billede djobo Nybegynder
22. februar 2010 - 17:30 Der er 16 kommentarer

Computer vil ikke boote op fra CD/DVD eller noget andet (Problemet fortsætter, troede det var løst)

Jeg har tidligere haft et emne på det som der blev løst troede jeg, men så opretter jeg da bare et til med lidt C/P og update.

Her er det originale indlæg:

"Hej folkens, har lige sat en masse gamle dele jeg havde liggende sammen i et kabinet, med dertilhørende en helt ny SATA Harddisk.

Så starter jeg computeren og det går fint, windows CDen ligger i drevet som det plejer, men så siger den at jeg skal indsætte en CD den kan boote op fra? Kan ikke huske lige præcis hvad der står men det er det der med at jeg skal indsætte en og genstarte eller trykke på en vilkårlig tast.

Jeg er ikke så skarp til BIOS systemer, men jeg kan da se at Harddisken er detected, begge CD-Rom drev er også detected, men ingen af drevene vil læse CDen? Det er somom den bare sidder og kører inde i drevet, i først høje og så lave omdrejninger hele tiden, som om den ikke kan læse den.

Er der noget jeg kan have sat forkert sammen som skaber det her problem? Eller noget helt tredje?

Mvh Asger"

Løsningen blev at det måtte være fordi CDen jeg prøvede med var brændt, jeg prøvede med en WindowsME CD og det virkede fint. Derfra den konklusion.
Så jeg tog ud og købte Windows 7 Home Premium til 1100 kr :( Og kommer glad hjem og tror problemet er løst. Men der sker nøjagtig det samme som ved den brændte CD her.

Hvordan kan det være at den vil læse en WindowsME CD Original men ikke en brændt Windows7 Ultimate eller Original Windows7 Home?

Har prøvet med et tredje drev som jeg VED kunne køre den nye Win 7 CD på den her computer, men den læser bare lidt på CDen og så spytter den CDen ud igen lige så snart den bliver sat til problemcomputeren? Det virker totalt mystisk i mine øjne.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 17:39 #1
Win7 er ikke CD men DVD. Kan drevet læse DVD ?
Avatar billede djobo Nybegynder
22. februar 2010 - 17:50 #2
Ja det kan det, og jeg prøvede lige at sætte CDen i min egen computer og det fungerer fint, så jeg tog drevet fra min egen og satte over i den der ikke fungerer og så spytter den pludselig CDen ud.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 17:58 #3
Der er et råd her, men det plejer at handle om, drevet ikke kan ses. Men du kan prøve at se, om der står noget om disse fiter,
som ikke må være der.
Gå ind i "Start/kør og skriv: regedit  så er du inde i reg.basen.

Microsoft:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

restart.
Avatar billede djobo Nybegynder
22. februar 2010 - 18:05 #4
Det er en helt frisk HDD der skal ligges OS på, så jeg kan desværre ikke komme ind i start :) Det eneste jeg kan lave noget om i skulle være BIOS'en hvis det var.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 18:16 #5
I bios kan du prøve at sætte den til Default eller optimized default. Bare husk bagefter, at sætte boot rækkefølgen igen,
så CD/DVD drevet bliver 1.ste boot.
Avatar billede djobo Nybegynder
22. februar 2010 - 19:55 #6
Det har jeg lige prøvet nu, er lige vidt :(
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 20:06 #7
Er du helt sikker på, at dine RAM er i orden og passer til det bundkort? Hvis du har andre ram, så prøv dem.
Avatar billede djobo Nybegynder
22. februar 2010 - 21:48 #8
Ja jeg er 100% sikker da jeg har kørt med systemet i den her computer før. Har desværre ikke andre at prøve med, men ville da være helt mærkeligt at den så kan køre WinME installationen men ikke Win7 ? Eller hvad?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 21:55 #9
Jo men jeg troede fra #2 at alle skiver blev smidt ud.
Avatar billede djobo Nybegynder
22. februar 2010 - 22:14 #10
Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

For at opsummere:

Windows 7 Ultimate Brændt CD: Virker ikke men virker i min anden computer.

Windows ME Original CD: Virker i BEGGE computere

Windows 7 Home Premium Nyindkøbt original CD: Virker ikke men virker i min anden computer.

Så har jeg prøvet at tage diskdrevet fra den computer hvor det virker og sætte i den hvor det ikke virker for at se om det kunne gøre en forskel. Men så spytter den bare CDerne ud igen når jeg sætter dem ind? Hvilket den jo ikke gør når den er koblet til den computer hvor det jo så virker.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 22:23 #11
"Windows ME Original CD: Virker i BEGGE computere
Windows 7 Home Premium Nyindkøbt original CD: Virker ikke men virker i min anden computer."

Det forstår jeg ikke et dyt af. Det er mystisk. Det har jeg aldrig
hørt om før.
Men nu holder jeg en pause, for et andet mysterium, med Morse på TV.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 22:54 #12
Nå jeg gad alligevel ikke se den gamle genudsendelse. De pisser
rigtig på os fra DR.

Jeg må desværre sige, at jeg ikke kan se nogen grund til, at
du ikke kan installere win7. For når du kan installere ME, så
må bios jo have fundet harddisken.
Du må nok hellere lukke spørgsmålet her, og åbne det igen med en
ny overskrift, for at få flere brugere på banen.
Du lægger bare selv et svar, som du accepterer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 09:11 #13
Undersøger Windows 7 installationen computerens hardware, før den forsøger at installere?
Kan hardware klare at køre Windows 7 ??
Der er jo forskel på at køre Me/Xp og Windows 7.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. februar 2010 - 11:17 #14
220661
"Der er jo forskel på at køre Me/Xp og Windows 7."

Det har du da ret i, men selve installationen af win7 skulle vel
kunne lade sig gøre under alle omstændigheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 13:37 #15
Jo det skulle den kunne. Men på en eller måde kan den jo ikke se harddisk. Jeg kender ikke noget til Win 7, og ved ikke om den kontrollerer hardware før installation.
Djobo har du tjekket på nettet din pc kan håndtere Windows 7.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15
Avatar billede off-line Nybegynder
25. februar 2010 - 16:15 #16
Er problemet løst?