Avatar billede renechr Nybegynder
22. februar 2010 - 00:41 Der er 4 kommentarer

Synology NAS server

Hej

Jeg overvjer at købe en Synology DS210j nas server og jeg har kigget på 2 WD caviar green wd10eads eller wd10ears og som jeg ser det er kun om der er32 eller 64mb buffer.. men hvad betyder det i forold til nas ??

Hilsen rené
Avatar billede snowball Novice
22. februar 2010 - 10:07 #1
Generelt jo større buffer jo bedre, men vær opmærksom på, at Synology har en note vedr. "WDxx0EARS" serien og at "WDxxEADS" serien frarådes til brug i NAS'en grundet problemer med ydelsen.

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130&lang=enu
Avatar billede sajber Nybegynder
22. februar 2010 - 11:10 #2
langt de fleste problemer med EARS og EADS serien er løst med nyeste firmware til synology.

jeg har smidt 2 1.5 GB WD Green i min, og ydelsen er fremragende (med den nye firmware).

men det er en god idé at checke på synology's hjemmeside inden du køber diske.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2010 - 17:09 #3
Har et modspørgsmål:
Er de harddiske du har kigget på 24/7 diske?
Altså er de lavet til at køre døgnet rundt?
Avatar billede renechr Nybegynder
22. februar 2010 - 20:12 #4
Hej

Tak for jeres svar...
Jeg prøver med en EADS så må vi se om det ikke virker...

Og jeg ved faktisk ikke om de lavet til at kører 24/7 men jeg har været inde i et par it forretninger og de har foreslået dem til Synology serveren..