Avatar billede lunddata Nybegynder
21. februar 2010 - 20:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Migration i Joomla

Er der en dygtig person med kvalifaktioner til migration af Joomla. Min side er nede og ønskes meget hurtig op at køre igen. Jeg hoster hos one.com og i forbindelse med overflytning til ny server er php-siderne uvirksomme. Jeg har fået at vide at siderne ikke kommer til at køre med min gamle udgave med php.
Jeg tænker nu samtidig på, at jeg nok burde shine sitet op med nyt template.
Er der bud på alt dette? Kun seriøse bud og gerne med referencer.
Min side besøges dagligt af ca. 200 brugere og er drevet af egne små midler.
www.sysform.dk
Avatar billede sajber Nybegynder
22. februar 2010 - 11:44 #1
Efter min erfaring, så virker migration af joomla fra 1.0 til 1.5 utroligt dårligt. joomla.org har nogle værktøjer der kan hjælpe. MGTWmigrator mener jeg der er en komponent der hedder b.la.

problemet er at det er forholdsvist enkelt at migrere text, altså artikler og den slags. men billeder i artikler fungere ikke rigtigt, de skal manuelt justeres bagefter.
Derudover kan migrator komponenterne, normalt kun migrere standard joomla ting, og kan altså ikke migrere andre komponenter som du har installeret, gæstebog, photoalbum osv osv kommer altså ikke med over, men skal manuelt installeres igen og migreres "i hånden".

Nogle enkelte af de helt store komponenter kan dog migreres.

mine egne sites, gør meget brug af photoalbum, gæstebog, forum osv osv, og jeg må erkende at migrering ikke rigtigt fungerer til sådanne sider .. der er det nemmere at starte helt forfra.
Avatar billede lunddata Nybegynder
22. februar 2010 - 18:56 #2
Tak for respons.
Jeg har før hørt om problemer med migration fra 1.0 til 1.5. Jeg vover alligevel springet, da jeg næsten kun har sider med tekst med link til htm-sider og til sider med andre php-scripts.
Jeg har allieret mig med toolmaster.dk og har fået den foreløbige melding at opgaven herfra vil kunne løses og derefer bliver der lagt et nyt template ind.
Avatar billede hoeks Nybegynder
24. februar 2010 - 15:31 #3
Jeg har desværre ikke tid til at tage opgaven, men jeg vil lige komme med et par hurtige indspark:

1. Stærkt valgt at gå over til 1.5 - jo længere du venter jo mere irriteret bliver du på det.

2.Husk husk husk at få styr på dine urls og din seo i forbindelse med migrationen. Få tjekket op på hvilke urls, der ranker godt og få så redirected dine nye side på forsvarlig vis.

3. selve migrationen fra 1.0 til 1.5 kan give ganske store problemer. I tilfælde, hvor det drejer sig om maks 40 sider er det lige før jeg vil forslå, at man bare manuelt laver sitet om.

Dette vil også give dig muligheden for at tænke noget mere SEO indover - fx er dine sidetitler helt håbløse nu og du har sikkert også en del duplicate content (har ikke tjekket, men det er ganske standard, at man får det). Jeg vil anbefale, at du starter helt forfra og køber sh404sef (url/seo/optimering schwiezerkniv) og får den konfigureret ordentligt fra start.

Hvorfor ikke lave det hele om, nu hvor du alligevel står over for en stor opdatering? Det kan da ikke tage meget mere end en dag og så kan du gøre det selv. Så vidt jeg ved er Toolmaster ikke helt billige...
Avatar billede bsrweb Nybegynder
07. marts 2010 - 13:36 #4
Har du brug for en shinet template så træder jeg gerne til. Du kan tjekke www.bsrweb.dk og jeg har adskillige templates bag mig.
Avatar billede lunddata Nybegynder
11. maj 2010 - 08:58 #5
Svar