Avatar billede mortenandersen Nybegynder
21. februar 2010 - 14:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overføre videofilm til computeren via skærm?

lyder måske som et dumt spørgsmål og er det sikkert også.
Men... Jeg har et analogt videokamera et Canon UC8HIE for at være mere præcis.
http://www.google.com/search?hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK321&q=canon+uc8hie&btnG=S%C3%B8g&lr=&aq=f&oq=

Og så har jeg en Phillips 221t1 fladskærm.
http://www.consumer.philips.com/c/pc-skaerme/21.5w-t-line-1920-x-1080-full-hd-221t1sb_00/prd/da/dk/

Med indbygget tv-tuner.
ved godt tv-tuner er til fjernsyn, men ville nu alligevel høre om det er muligt at få alt indholdet fra mine bånd, over på computeren til redigering. Kan fint afspille videoen fra videokamerat på skærmen. Men er det muligt via skærmen? Hvis ikke, hvad skal der så til for at få det over?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. februar 2010 - 14:21 #1
Jeg har prøvet at finde noget info om dit kamera, men det ser ud til at være begravet i et dybt mørkt hjørne at internettet, for jeg kan ikke rigtig finde noget, kun et par billeder.

Men, uanset, så skal du have et videoredigerings program der kan importere videoen fra kameraet.
I kameraet er der sikkert en usb/firewire port du kan tilslutte til din komputer, når det er gjort skal du have et program til at læse og forstå den data der kommer fra kameraet.

Nu er videoredigering ikke min store hoppy, så kan ikke engang anbefale nogle programmer til dig, men fandt denne artikel på lifehacker.

http://lifehacker.com/5165944/six-best-video-editing-applications
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
21. februar 2010 - 14:43 #2
Så er spørgsmålet så bare om jeg kan bruge windows movie maker til det. er ikke beredt på at kaste penge efter den nødvendige software...
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2010 - 14:54 #3
Har du en harddiskoptager?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. februar 2010 - 15:28 #4
Ja det er problemet.
Kender ikke til noget redigeringssoftware som man kan få for omkring 100,- som kan de mest basale ting, og brugervenligt.

Må indrømme at i din situation, ville imovie være perfekt.
Men så skal du lige smide 7000,- efter en mac.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
21. februar 2010 - 18:18 #5
ok. Nej jeg har ikke en harddiskoptager?
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2010 - 18:28 #6
Det var en skam.

Det er den mest optimale måde at få alle sine bånd lavet til digital, ved at sætte kameraet til at afspille, og så optage dem samtidig, og derefter brænde dem ud på DVD, og derfra ind  på pc.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
21. februar 2010 - 21:41 #7
se det var jo en idé... Tror sku næsten det bliver sådan jeg gør det. Har ganske vidst ikke selv en, men mon ikke jeg kender en der har :D
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2010 - 21:56 #8
Mange køber en usb-dims til deres pc, men der bliver de konverteret frem og tilbage. På denne måde er det direkte fra kamera uden kvalitetstab. :)
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
24. februar 2010 - 12:20 #9
smid et svar Justrace. du får sku æren af pointende
Avatar billede justrace Novice
24. februar 2010 - 12:55 #10
Så skidt da. :)