Avatar billede ostemann Nybegynder
21. februar 2010 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Filsalg system

Hej Eksperter,

jeg er ved at lave en hjemmeside omkring håndbold og på den side vil jeg gerne have muligheden for at sælge nogle PDF-filer. Er der nogle her inde der kender et simpel og gratis system der kan dette?
Avatar billede fxj Juniormester
21. februar 2010 - 23:27 #1
Hej

Det kan OS Commerce
http://oscommerce.com/
Fordelen ved denne er at det ikke tager lang tid, at sætte op og der findes dansk support til den.
Check www.openforum.dk
Der findes også betaligsmoduler du kan downloade.
Ulempen er, at det meget svært at rette i designet

En anden mulighed er
http://www.opencart.com
Jeg kender den ikke så godt som OSC, men de templates der ligger ser mere moderne/friske ud end på OSC

Hvis du vil bruge PayPal som betalingsgateway linker de til nogle muligheder
https://www.paypal-portal.com/digitalgoods/
Avatar billede ostemann Nybegynder
22. februar 2010 - 08:53 #2
Jeg har prøvet at bruge OS Commerce og er fint nok tilfreds med designet. Men jeg kan ikke finde ud af at lave filsalg, kun normale varer. Er det et modul jeg skal hente til at lave filsalg?

Jeg har prøvet at ligge på www.openforum.dk, men synes ikke jeg kunne finde noget om det.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2010 - 10:37 #3
Der er også porno-metoden !
Hvor brugeren køber en tidsbegrænset password-beskyttet adgang til en bestemt folder hvor alle de gode sager ligger.

Konkurrencen er benhård på dette område med deraf følgende lave priser og let installation...
Se f.eks.: CCBill.com
Avatar billede fxj Juniormester
22. februar 2010 - 20:49 #4
I den fil du har downloadet ligger en PDF-fil (documentation.pdf)
Her står på side 16

Download
You need to enable this if you are going to allow people to download products at checkout from your store.
First, put the product to be downloaded in the download folder on the Internet:
catalog/download
It will be read from the "pub" folder.
Make sure /catalog/pub is 777 and /catalog/download is 755 and these files in
catalog/includes/configure.php have the forward slash:
define('DIR_FS_DOWNLOAD', DIR_FS_CATALOG . 'download/');
define('DIR_FS_DOWNLOAD_PUBLIC', DIR_FS_CATALOG . 'pub/');

Under configuration in the admin set up the download info, true, true, expiry date, max
number of downloads.

Add the product in the admin under "catalog", "categories/products.

After you have added the product go to "Product Attributes" under the "Catalog" heading
in admin.

Choose the product in the bottom "Product Attributes" box.
When you choose a product and have download enabled in the configuration section you will see a box below the "Product Attributes" section where you can add the product as a
download.