Avatar billede henrixx Praktikant
20. februar 2010 - 23:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IE8 - højre-klik ikke muligt mere

Hej

Jeg har fået problem med min Internet Explorer 8 i min window 7 Ultimate

sagen er den at jeg ikke kan åbne høje-klik menuen, så det derved er muligt f.eks at åbne links i nye vinduer (noget jeg bruger rigtig meget).

Jeg er 100% sikker på at IE8 holder op med at kunne dette selv på websteder jeg har besøgt før og hvor jeg ved at de ikke har "slukket" for højre-klik.

Det er i skrivende stund heller ikke muligt for mig at benytte højre-klik her på eksperten.

Er der nogen som kan komme med en løsning på mit problem ?

På forhånd tak
Avatar billede henrixx Praktikant
20. februar 2010 - 23:44 #1
Siden jeg skrev mit indlæg, så har jeg surfet lidt på eksperten og gjort følgende observationer:

1. på denne side hvor vi er på nu kan jeg godt højre-klikke på links

2. på denne http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Browsere/Internet-Explorer/ (Seneste spørgsmål - Internet Explorer-siden) er højre-klik på links ikke muligt !

Jeg kan dog godt højre-klikke oppe i adresselinjen på den sidst nævnte side !
21. februar 2010 - 08:34 #2
Lige en hurtig: Tips ->

[SHIFT] + Alm. venstreklik

Giver altid "Nyt Vindue" ...
Avatar billede henrixx Praktikant
21. februar 2010 - 16:20 #3
Hej karise_larry

Takker for tippet - det er lidt smart og noget jeg helt sikkert vil gøre brug af.

Til alle:

Jeg har været rundt på nettet og søge efter en løsning på mit problem og jeg tror måske jeg har fundet årsagen til problemet

Mit problem skyldes nok at jeg bruger programmet Super Ad Blocker og den laver tilsyneladende en eller anden konflikt med IE8, som gør at man ikke altid kan få vist højre-klik menuen.

Jeg har kontaktet producenten af Super Ad Blocker og oplyst dem om problemet.

Jeg har også læst at nogen har haft held til at løse problemet ved, at gå ind i registreringsdatabasen og ændre noget, dette er dog noget jeg selv meget nødigt vil gøre med mindre det er den eneste metode.

Her er et link til det mulige svar på mit problem - måske andre kan få glæde af det:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/InternetExplorer/thread/f5e6d09f-4c22-4468-a8ba-a2b6d5eff040