Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2010 - 10:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser fast under kørsel af spil

Hej
Jeg har et problem med min stationære pc.
Her er lige nogle Hardware Specifikationer:
MSI MS6340 Motherboard
AMD Athlon XP 1100MHz
768MB RAM(1GB Max.)
280GB HDD(120+160)
Geforce FX5600XT 256MB
DVD-ROM drev + CD+/- R/RW brænderdrev
Windows XP Pro SP3

Alle drivere er fuldt opdaterede, men mangler dog en del opdateringer til Windows. Jeg bruger McAfee Total Protection.

Det spil det drejer sig om er NFS Underground 2. Spillet starter fint indtil den når til hovedmenuen hvor man skal trykke på Enter for at indlæse et gemt spil. Når jeg så trykker Enter kommer den halvvejs ind i menuen og så fryser maskinen fast og jeg kan kun slukke den ved at tage strømmen.
Jeg forstår ikke hvorfor at den fryser fast, da spillet kørte fint på en IBM NetVista med Windows XP Pro SP3 og Intel Pentium III 992MHz processor og 384MB RAM og samme grafikkort som ovenstående. Denne havde dog alle opdateringer til og med 6. februar 2010.
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre for at få spillet til at køre uden problemer.
Spillet er for øvrigt opdateret til og version 1.2 som var den nyeste jeg kunne finde online.
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
20. februar 2010 - 12:46 #1
Såfremt 1.2 er nyeste version og du rent faktisk har ALLE de nyeste drivers (her snakker vi både grafikkort, lydkort, bundkort, netkort og hvad der nu end ellers må være), og at den stadig gør det efter windows er fuldt opdateret, OG directX også er fuldt opdateret - så synes jeg du bør prøve at afinstallere og installere spillet igen med patchen fra start.

Derudover kunne du forsøge med en registry cleaner, kan anbefale jv16 PowerTools, de har udgivet en gratis lite udgave:

http://www.macecraft.com/ptlite/

Jeg vil anbefale at du kører programmet efter du har afinstalleret spillet, så maskinen er helt ren før du installere det igen.

Jeg antager selvfølgelig at spillet er lovligt og ikke cracket, ellers er det knapt så nemt at hjælpe dig.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2010 - 13:03 #2
prøv lige her først inden vi beynder

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx
Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2010 - 16:54 #3
Jeg har nu prøvet at opdatere Windows og geninstalleret spillet efter kørsel af PowerTools. Spillet er igen blevet opdateret til v1.2.
Det link treatmenice henviser til siger at min processor ikke er en Athlon XP, men før kørte maskinen spillet med en Athlon på 1200MHz uden bøvl.
Det kan ikke have noget at gøre med at jeg har købt mit spil i USA?
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
20. februar 2010 - 17:19 #4
Det kan muligvis godt have noget at gøre med det er købt i USA - hvilken patch har du hentet der til?

http://www.gamershell.com/news_20671.html

Der skal du selvfølgelig hente US patch og IKKE UK eller German - men umiddelbart bør det ikke være der problemet er da det så skulle virke fint uden patchen.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2010 - 17:21 #5
Jeg har prøvet både med og uden patch, og jeg har fra starten hentet US patches til den.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 07:31 #6
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

men slå dog update til så den auto henter.

m.v.h
Avatar billede KHHP Juniormester
21. februar 2010 - 16:15 #7
treatmenice, jeg kan ikke lige se hvad jeg skal bruge den hjemmeside til, da jeg har opdateret min pc med alle de nyeste drivere og directx.
Men her er en lille update. Den PC hvor min AMD Athlon XP processor originalt sad i skrev under boot at det var en Athlon XP, men den nye pc den kører i nu kørte originalt med en Athlon 1200MHz hvor jeg både kunne spille COD2 og alt det andet jeg ikke kan nu.
Den PC hvor processoren sidder i i dag skriver under boot at det kun er en Athlon. Det synes jeg er mærkeligt, da den originale processor kunne køre alle min spil uden at fryse fast.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 16:50 #8
husk lige på vi sidder og gætter lidt på hvad dit problem er derfor var det rart at få at vide den overhovedet kunne - det sladrer den side om med spil test

mere er der ikke i det

http://eu.msi.com/index.php?func=downloadindex

hvad med dit chipset

http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/legacy/kt133a/

tjek lige det er korrekt

ellers er jeg gået lidt død i den

m.v.h
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
25. februar 2010 - 09:38 #9
Har du nogle gemte spil den måske/måske ikke prøver at indlæse?

Hvis du har det kan det være en save file der er korrupt og som derfor får computeren til at fryse når du loader.

Sker det også med andre spil eller kun det?

Mvh
HE
Avatar billede KHHP Juniormester
11. august 2010 - 12:40 #10
Intet løser problemet. Spørgsmålet er hermed lukket