Avatar billede MrMortenBP Nybegynder
19. februar 2010 - 20:37 Der er 6 kommentarer

Systemkrav opfyldt - spil lagger!

Som overskriften siger, så lagger stort set alle spil jeg prøver at køre på min computer, uanset hvor gamle og simple de så end er. Min computer er en Acer Aspire 7220 (http://alatest.dk/produktinformation/baerbare-pcere/acer-aspire-7520/pd3-47800968,30/) <-- Specifikationer.
Jeg kører Vista på den. Generelt er den ret sløv og langsom, selvom jeg ikke har en masse baggrundsprogrammer og gøgl kørende.
Nogle bud på hvorfor helvede den er så tumpet!?
Avatar billede wicked Juniormester
19. februar 2010 - 20:56 #1
Jeg kan kun anbefale dig at smide en log fra hijackthis på http://www.spywarefri.dk/forum/ der er garanteret en del spyware der sløver din pc. Jeg har ikke selv forstand på at afkode den slags, men det har de hos spywarefri.dk og ved der er et par stykker her på eksperten der også kan :)
Avatar billede teknik Juniormester
19. februar 2010 - 20:57 #2
Ja såvidt specifikationerne så fejler den såmænd ikke noget.

Fem ting du kan undersøge:
1. Tryk ctrl-alt-del, - vælg "start jobliste", vælg fanen "processor", Klik på teksten "CPU" lige over det hvide vindue for at få sorteret efter CPU-belastning.
Processen "aktiv systemproces" (= en gammel skod-oversættelse af begrebet "disponibel systemressource") skulle gerne vise 96-98%
gør den ikke det, så er der noget som "stjæler ressource"

2. Tjek om dit antivirusprogram er sat op til at scanne i baggrunden...dette vil normalt afsløres af punkt 1, men det skader ikke at være sikker.

3. Check om dine netværksforbindelser står og arbejder.
- kontrolpanel, - netværks og delingscenter, -administrer netværksforbindelser, dobb. klik på forbindelse(r) og observer om byte sendt / modtaget står og tæller støt.

4. En bærbar vil ofte kun kunne yde 100% når den er tilsluttet lysnet, og selv da, så skal man til tider alligevel sørge for at den gir processoren "fuld gas".

5. Kør Vistas "experience index"
Scorer PC'en under 4, så må du nok lære at leve med dit "lag".
Scorer den under 5, så vil nyere 3Dspil, udgivet senere end 2008 stadig kunne give besvær/lag

vær opmærksom på, at når spilproducenteren fastsætter de "systemkrav" som du omtaler, så sætter de den så lavt som de på nogen måde kan for at sælge flere spil.
Ofte(9 ud af 10 gange) kræves der en maskine med væsentligt mere ooomph en dette minimum for at få et spil til at køre lag-frit

mvh :-)
Teknik
Avatar billede MrMortenBP Nybegynder
19. februar 2010 - 21:38 #3
Tak for hjælpen so far.
- Det er ikke kun nyere spil der er problemer med. WoW, counter-strike etc. lagger også
Avatar billede KHHP Juniormester
20. februar 2010 - 00:04 #4
Du kan hente en opdaterert grafikkort-driver til din pc:
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Ellers kan prøve at geninstallere Windows på din PC.
Til dine filer er der på de fleste Acer maskiner fra Aspire serien to drev i Computer. Det ene er systemet og så er der et andet der hedder DATA. På DATA kan du gemme alle dine savegames og andet du vil gemme.
Genstart derefter din PC og ved første skærmbillede blive ved med at trykke Alt+F10 og følg derefter instruktionerne på skærmen når den har indlæst programmet.
Du skal vælge installation fabriksopsætning fra gendannelses partitionen eller fra CD/DVD hvis du har oprettet sådanne diske på et tidligere tidspunkt.
Når geninstallationen er sat igang tager det mellem 10-30 minutter før installationen er udført. Bagefter starter Windows op og installer Net-kort og alt det andet.
Nu kører din PC jo også med et Geforce 7000M grafikkort som ikke er blandt de helt store grafikkort til spil.
Alternativt vil jeg prøve at geninstallere din pc med Windows XP eller Windows 7 hvis der ikke er garanti på den.
Avatar billede xiaonvhai Nybegynder
17. juli 2010 - 09:13 #5
Kør en gratis registreringsdatabasen scanning for at finde ud og reparere registreringsdatabasen fejl på langsom computer. De fleste af de langsomme computer problemer er relateret til registreringsdatabasen. Alt for mange ugyldige, savnet og skrald registreringsdatabasen vil påvirke computerens hastighed og langsom den ned. Din langsom computer holder indefrysning grund af registreringsdatabasen fejl. For at være ærlig, indskrive fejl er uundgåelige, fordi du er nødt til at installere, afinstallere programmer, spil, programmer på din computer ofte. Det vil ændre sig og forlade invalid indskrive indgange til tider vil ødelægge nøgler i registreringsdatabasen. Så du skal rydde op i registreringsdatabasen fejl regelmæssigt. Omkostningsfrit indskrive scaner kan hjælpe dig med at finde og reparere dem indskrive fejl på blot et par minutter.
http://www.keep-pc-clean.com/
17. juli 2010 - 10:16 #6
Nævnte http://www.keep-pc-clean.com/ kan IKKE anbefales !!!

http://www.2-spyware.com/remove-regtool.html
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/72861/
...

Den bliver også ædt af MalwareBytes !!!

---

Hvad endte denne tråd iøvrigt med ?