Avatar billede krea Praktikant
19. februar 2010 - 00:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Server hænger under mysqldump

Når vi kører mysql batchjob allokerer serveren tilsyneladende 100 pct. af ressourcerne til det job, så brugerne mister al kontakt til webstedet i de 20 sekunder eller der omkring det tager at lave dumpet.

Er det muligt at tildele mindre ressourcer til jobbet, så det "udjævnes" over et lidt længere tidsrum, så det ikke lægger så agressivt beslag på samtlige ressourcer?
Avatar billede martinbk Nybegynder
20. februar 2010 - 07:54 #1
prompt> man nice
Avatar billede krea Praktikant
20. februar 2010 - 19:33 #2
Vi har prøvet med nice, det hjælper ikke. Vi havde ikke problemet på den game server, kun på den nye server. Den nye server er dobbelt så kraftig som den gamle.

Kørte top kommandoen i et andet vindue og kan se at der er masser af frie ressourcer (90 pct. fri cpu), mens dumpet kører. Jeg kan også nemt browse en dummyside, som ikke genereres via databasen.

Så problemet skyldes åbenbart en eller anden opstæning af serveren, måske i my.cnf eller lignende, som gør, at databasen låses, af sikkerhedsmæssige årsager, mens mysqldump'et kører.
Avatar billede krea Praktikant
27. februar 2010 - 06:51 #3
mysqldump --single-transaction