Avatar billede sprite Nybegynder
18. juli 2001 - 17:21 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Porno beskyttelse

Hej

Jeg har 2 børn på henholdsvis 9 og 11år det er ikke alt jeg vil have at mine børn ser på nette, derfor er der et sted hvor man kan beskytte børnene mod fx. porno, mishandling og den slags der er forbudt for børn, har hørt om disse filtre men ved ikke hvor man kan hente den,

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 17:25 #1
Nu har jeg ikke selv børn, men jeg kan ikke se hvorfor ens børn skal vente med at måtte kigge på sådan noget til de bliver gamle nok til selv at bestemme ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 17:26 #2
Sex er jo det mest naturlige i hele verden ..
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. juli 2001 - 17:27 #3
Der er godt nok et filter du kan slå til men hvis du gør det kan du ikke engang gå ind på Brøndby IF´s side. Jeg gi´r ikke meget for det.
Jeg tror at den eneste måde er at rådgive børnene på den rigtige måde.
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
18. juli 2001 - 17:28 #4
Prøv smartblock! det skulle være effektivt.

http://smartblock.stormpages.com/
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
18. juli 2001 - 17:29 #5
Ups det skulle være et svar!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 17:29 #6
Det er vel lidt på samme måde som at skulle sætte et \"filter\" på når du tager til stranden med dine børn .. der er både topløse og til tider sikkert også helt nøgne kvinder .. (og mænd ..) .. det er umuligt ..
Avatar billede mugs Novice
18. juli 2001 - 17:33 #7
tdaugaard > for en gangs skyld er jeg vildt uenig med dig. Der er forskel på at se et par bryster på stranden og de obskure billeder du kan fange på nettet.

sprite: du kan gå i din startmenu, vælg indstillinger > internet, og der kan du indsætte filtrer, der frasorterer sex, vold m.v.

Jeg ved dog ikke om de er 100% sikre, men det er dog bedre end ingenting.

Og tdaugaard < nej jeg har heller ikke børn

Mugs
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. juli 2001 - 17:37 #8
tdaugaard > Det er sku ik at to børn på 9-11 år, at se sådan nogen billeder (porno) ligesom www.tqmovie.com
Avatar billede sprite Nybegynder
18. juli 2001 - 17:37 #9
Jeg vil heller ikke give dig ret, Tdaugaard det er ikke det samme på stranden er der jo ligefrem ikke nogle der dyrker sex, og gør andre ting det er ikke det samme som på internet, apollo69, det er svært at rådgive dem for der er jo en masse banner og popups vinduer på de sider de besøger og dette kan være porno sider osv. så det er lidt svært!
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. juli 2001 - 17:38 #10
tdaugaard > Det er sku ik at to børn på 9-11 år, at se sådan nogen billeder (porno) ligesom www.tqmovie.com

=

tdaugaard > Det er sku ik normalt at to børn på 9-11 år ser sådan nogen billeder (porno) ligesom påwww.tqmovie.com
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. juli 2001 - 17:39 #11
sprite > jeg tror der findes nogle programmer der tager nogle porno billeder væk...og når du sidder på computer kan du bare skrive pass, også kan se alt hvad du vil :o)

jeg har engang læst om det på opasia.dk !
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. juli 2001 - 17:41 #12
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. juli 2001 - 17:43 #13
Jeg mener bare at man skal forklare hvad det hele går ud på.
Du kan aldrig forhindre at de støder på det på den ene eller anden måde.
Avatar billede mugs Novice
18. juli 2001 - 17:49 #14
sprite

der findes udmærkede origrammer der ikke tillader pop-up når I surfer.

Forleden downloadede jeg en såkaldt \"pop-up\" killer, og det er faktisk udmærket.

Jeg skal prøve at finde referencen

Mugs
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. juli 2001 - 17:55 #15
Skal lige siges at jeg selv har 2 børn. ;)
Avatar billede mugs Novice
18. juli 2001 - 18:00 #16
Du kan downloade en pop-up killer på:

ftp://mulle.adsl.dk

spørgsmål af 13/7 i kategorien fri debat.

forbandede pop-up reklamer

Mugs
Avatar billede handmade Nybegynder
18. juli 2001 - 18:01 #17
Popki Popup Closer er freeware og virker ganske fortrinligt...

http://www.ranfo.com/software.html
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. juli 2001 - 18:04 #18
Utrolig feedback på et 0 point spm.  ;-)
Avatar billede handmade Nybegynder
18. juli 2001 - 18:07 #19
Glædeligt, synes jeg. Paradoksalt at visse mennesker (fx. visse former for pornografi) vil gøre alt for penge, mens andre vil hjælpe til at forhindre børn i at blive udsat for det selvsamme, ganske gratis :-))
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. juli 2001 - 18:11 #20
handmade>> Enig.
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
18. juli 2001 - 18:37 #21
...stranden er der jo ligefrem ikke nogle der dyrker sex...

øhm har set to der stod og kneppede i vandet ude på mosgaard strand så jov..
Avatar billede mugs Novice
18. juli 2001 - 18:42 #22
Mangler vi ikke snart en kommentar fra sprite??

Mugs
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. juli 2001 - 19:34 #23
Kan nogen ikke liiiiige fortælle mig, hvorfor et barn på 9 eller 11 år, pludselig skulle sætte sig ned og taste \"www.tqmovie.com\" i browseren?

I stedet for at blokere for enkelte adresser, var det så ikke smartere at holde lidt øje med, hvad børnene laver når de er på Nettet? I min browser er der en udmærket \"History\". Hvis et barn er i stand til at snyde History (eller slette den) så tror jeg også de er i stand til at omgå en cybernanny.

/Rob
(Som selv har en datter der leger med Internet).
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. juli 2001 - 22:23 #24
jeg har godt nok ingen børn(er 16)
men jeg syntes at børn under en vis alder(13 eller deromkring) ikke skal have lov at surfe uden at en voksen holder øje, for det er ikke kun porno der skal skærmes for, jeg vil næsten sige det at det er noget af det der skal igges mindst vægt på, hvad med fx. www.rotten.dk
eller houstonroadkill.com eller sådan noget
det vil da skade meget med end lidt porno.
men hardcore-fetish-et-eller-andet-vildt-sindsygt-porno skal der s´føligt ikke ligge som startside, det skal også undgås
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
18. juli 2001 - 22:25 #25
www.rotten.com skulle der stå
men vi kender alle andre sider

that ws my 2 cents, som sagt så har eg ikke selv børn, men er jo næsten selv et
og tit og ofte er det jo det forbudte der er det sjove :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2001 - 13:09 #26
Her er løsningen, her findes forskellige programmer, der dækker forskellige behov, at efter hvor restrektiv man vil være. Er ved at teste PC Security, som har den mulighed, at man kan lukke helt for internetforbindelse, når man ikke er til stede. http://www.tropsoft.com/