Avatar billede spottie Nybegynder
18. februar 2010 - 13:03 Der er 2 kommentarer

Hjælp til Excel-makro angående gemme som .csv-fil?

Hej Derude

Mit spørgsmål er faktisk rimelig enkelt. Jeg har en makro, hvor jeg gemmer filen først normalt som ".xlsx" og derefter som ".csv", og så kommer mit problem. Selvom jeg både bruger en korrekt "SaveAs..."-linie, "ActiveWorkbook.Save" samt "ActiveWindow.Close", så bliver jeg promptet for om jeg er sikkert på at jeg vil gemme inden filen lukker. Jeg har dog gemt og svaret på dette vilderfor altid være ja.

Spørgsmålet er:
Hvordan lukker jeg en ".csv"-fil ned i en makro uden at blive promtet om at gemme først?
Det er Excel 2007.

Håber nogen kan hjælpe.

Vh
spottie
Avatar billede store-morten Ekspert
18. februar 2010 - 14:01 #1
Application.DisplayAlerts = False før og
Application.DisplayAlerts = True efter
Avatar billede tjp Mester
18. februar 2010 - 14:15 #2
Måske 'ActiveWorkbook.saved = true' før 'ActiveWindow.Close'
eller  'ActiveWindow.Close SaveChanges:=false'