Avatar billede malmskov Nybegynder
18. februar 2010 - 08:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse når jeg starter computer

Windows Vista
Har overført en backup fra gammel bærbar til ny computer.
Nu dukker der en fejlmeddelelse op på skærm ved opstart af computeren.
"Tilføjelsesprogrammet FaxExtension"
(C:\windows\system32\fxsext32.dll) kan ikke indlæses og er blevet deaktiveret af outlook. Kontakt producent af tilføjelsesprogrammet for at få en opdatering. Hvis der ikke er nogen opdatering tilgængelig, skal du fejrne tilføjelsesprogrammet.

Jeg har anvendt stifinder til at se om jeg kan finde filen: fxsext32.dll - den er ikke at finde.
Har set om der skulle være et program som hedder FaxExtension - det kan jeg heller ikke finde.

Hvordan kan jeg få denne fejlmeddelelse til at ophøre med at poppe op ved hver opstart af computer?
18. februar 2010 - 09:29 #2
...overført en backup fra gammel bærbar til ny computer... - hvordan skal det forståes ?

Er det bare rup og stup du rå har lagt ind ? Eller bare dine egne data, dokumenter, ... ?
Avatar billede malmskov Nybegynder
18. februar 2010 - 10:07 #3
Backup - jeg har en back up på TDC som tager udvalgte filer og gemmer på TDC server. Da jeg så startede ny maskine bad jeg om automatisk gendannelse.
Har lige anvendt registreringsdatabase editor og fandt fxsext.dll der - under Client/Extensions - eksporterede den og herefter slettede jeg den fra registreringsdatabasen - dette gav ingen forskel - meddelelsen dukker stadig op når jeg starter computer.
18. februar 2010 - 10:14 #4
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

CCleaner - værktøjer - opstart - ... her kan du Disable/Fjern diverse elementer fra din opstart...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2010 - 10:22 #5
er det ikke noget med dine rettigheder at gøre

http://www.it-artikler.dk/2008/04/23/sdan-slr-du-bruger-kontrol-fra-uac-i-vista/

+

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv Net user administrator /active:yes
6. Tryk ok

en mistanke men er måske helt hen i vejret
Avatar billede malmskov Nybegynder
18. februar 2010 - 10:49 #6
Var i command promt via "Kør som Admin" - og derefter i registreringsdatabasen - fxsext.dll var stadig fjernet - jeg så at der i Extension mappen lå en anden fil som refererede til outlook extensions - og dem mener jeg ikke jeg har nogle af - så måske er den kommet med via min mappestruktur i tidligere outlook opsætning (Her havde jeg et program til at sende SMS via outlook).

Indstallerede Ccleaner
fjernede overflødige filer fra registreringsdatabasen og meddelelsen kommer ikke mere.
Tak for hjælpen begge 2 - send lige mig et svar så kan jeg vel dele points

Vagn
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2010 - 10:53 #7
sure hvis du kunne bruge det
ellers ser du bare bort fra mig
Avatar billede malmskov Nybegynder
18. februar 2010 - 10:54 #8
Nu flyttede fejlmeddelelsen - i stedet for at komme ved opstart kommer den nu når jeg i outlook klikker besvar på en email.
Avatar billede malmskov Nybegynder
18. februar 2010 - 10:55 #9
Kan det skyldes at jeg manuelt fjernede den fra registreringsdatabase - skal jeg lægge den tilbage og så køre ccleaner igen?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2010 - 12:34 #10
nej

om du fjerner den manuelt eller via ccleaner er det samme

ccleaner er bare for at de kan være utrolig svære at finde - det gør programmet for dig

http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/29410498/the-addin-faxextension.aspxhttp://office-outlook.com/outlook-forum/index.php/m/126349/#msg_126349

de har måske noget med fax at gøre som der står i den sidste link
18. februar 2010 - 12:37 #11
... det er sansynligvis et "tilføjelses" ting i din Outlook. Jeg kan bedste finde det senere i dag, med min egen Outlook ...
18. februar 2010 - 20:40 #12
Outlook 2007 ->
Funktioner - Sikkerhedscenter - Tilføjelsesprogrammer ?
(Og der omkring...)
Avatar billede malmskov Nybegynder
12. august 2010 - 09:14 #13
Afslutter tråden
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2010 - 11:18 #14
hvad skulle vi lægge svar for hvis du bare selv tager point og lukker???????????????