Avatar billede darkwader Juniormester
17. februar 2010 - 22:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjerne 5 sek midt i en film - Windows Live Movie Maker

Hej

Jeg har forsøgt at fjerne 5 sekunder midt i en film jeg har optaget med mit video kammera. Jeg har forsøgt at bruge Windows Live Movie Maker, men jeg har ikke kunne få det til at virke

Nogen bud.? Findes der evt et andet freeware program for en nybegynder som er let at gå til ?

MVH

Darkwader
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
17. februar 2010 - 22:27 #1
Hey

Windows Live Movie Maker kan skam godt hvad du efterspørger.

I programmet markere du din film som der skal klippes i.

Derefter flytter du dig hen på tidslinjen hvor du vil klippe og vælger "opdel" under "Videoværktøjer - Rediger", alternativt kan du højreklikke og vælge opdel.

Dette splitter filmen i to. Nu kan du gå til det næste sted på filmen hvor du vil klippe igen, og du vælger igen opdel.

Når dette er gjort kan du slette klippet i midten som skal fjernes, og rykke de to yderste klip sammen.

Det burde løse dit problem.
Avatar billede darkwader Juniormester
21. februar 2010 - 11:58 #2
Hej

Undskyld jeg ikke har fået svaret før. Men jeg har været arbejdsramt :-)

Før det første kan se at det ikke er den sammen version går ud fra. Helt klart min fejl, da jeg burde have skrevet at jeg bruger den film maker der ligger i windows 7. Og her oplever jeg netop kernen i min problem. Jeg kan markere alt. Men ikke kun dele af filmen. Så jeg er rimelig frustret.

Sjov nok mener jeg at den filmaker der ligger i window xp var nemmere at gå. Hmm gad vide om kunne få fat i den og få den til at virke i windows 7 home

Så mit svar til dig er. Du har lavet et stort stykke arbejde, men jeg kan ikke få det til at virke i windows 7
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
21. februar 2010 - 15:12 #3
Hmm det var pudsigt.

Det er også den i Windows 7 jeg benytter, altså den man henter sammen med de andre Live programmer.

Det jeg mener med at markere er selvfølgelig at hele klippet er makeret, men den streg, der viser hvor i filmen du står, det er der du kan klippe.

Jeg har lige prøvet at illustrere det her:

http://img52.imageshack.us/img52/6089/livemoviemaker.jpg

Btw, i indstillinger er det version 14.0.8091.0730 jeg har.
Avatar billede darkwader Juniormester
03. juli 2010 - 17:01 #4
Hej

Beklager jeg har ikke fået samlet op på denne tråd. Kan du ikke smide et svar. Så får du en håndfuld point