Avatar billede zeacon Nybegynder
17. februar 2010 - 19:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WIN 7 Kan pludslig ikke se min eksterne HDD

Hej eksperter.

Jeg har et problem, meget mærkeligt kan windows 7 pludslig ikke genkende min hdd. Jeg opdagede det ved den ikke var inde i stifinderen jeg prøvede derfor at slukke hdd og sætte den til igen, den opdagede der kom ny hardware men kunne ikke finde driveren til den. Dette har aldrig været et problem, har i en mulighed for at hjælpe ?

Har været inde i enhedshåndtering og slette den for at prøve at søge efter den igen, men uden held.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2010 - 19:17 #1
En ekstern HDD skal ikke have speciel driver. Prøv at se efter
den i DISKHÅNDTERING.
Kontrolpanel/Administration/Computeradministration/Diskhåndtering.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 19:39 #2
Måske en af de talrige med mistet filtabel
Avatar billede zeacon Nybegynder
17. februar 2010 - 19:44 #3
Den kan ikke se den i diskhåndtering, det som om den ikke kan se hvad det er den finder...

Der blev sagt noget om mistet filtabel ??
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 19:48 #4
"Der blev sagt noget om mistet filtabel ?? " så er det ikke filtabellen der er smuttet, meget mere sandsynligt at det er disken der er kaput eller måske kablet
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2010 - 19:52 #5
Mistet filtabel, ja godt forslag, men når du nu oplyser, at den
ikke kan ses i Diskhåndtering, lyder det mere som om, at windows
slet ikke tilslutter den. Jeg har selv winXP, og har flere gange
haft problemer med mine USB diske. Man kan prøve flere gange, og
så er der pludselig tilslutning.
Er den disk med egen strømforsyning?
Avatar billede zeacon Nybegynder
17. februar 2010 - 20:59 #6
Hej igen. Lige nu har windows lige fundet min hdd, jeg har intet gjort, pludslig var den der bare. Det er noget underligt noget med de her windows, har ellers aldrig haft probs med xp, og synes ellers windows 7 fungerer rigtig godt, men der var første fejl :)

Jeg vil gerne sige tak for jeres gode råd, lig et svar begge 2 så deler i points ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
17. februar 2010 - 21:07 #7
Ja det fungere åbenbart lige som jeg beskrev med winXP.
Det er møg-irriterende, men der er næppe noget at gøre ved det.

Jeg har ingen løsning, og indsatsen var mimimal, så ingen point til mig:)
Avatar billede thov Forsker
18. februar 2010 - 00:32 #8
Næste gang det sker, så prøv dette trick med INFCACHE.1
Ganske vist omtales det kun i forbindelse med Vista, men mon ikke det er det samme med W7.
INFCACHE.1 bruges af Vista (W7) til at gemme information om hvor drivere og deres .INF filer er placeret.
Det er en skjult fil, og den findes i C:\Windows\Inf mappen.
Løsning:
Fjern INFCACHE.1 fra systemet.
Vista/W7 vil genskabe filen, næste gang der skal findes drivere.
Fremgandsmåde:
1.Log ind med administrator rettigheder.
2. Åbn  Explorer, vælg Funktioner->Mappeindstillinger->Vis og sæt prik i  'Vis skjulte filer og maopper.'.
3. Naviger til "C:\windows\inf" mappen.

Derefter:
Omdøb INFCACHE.1 filen:
1.Højreklik på INFCACHE.1 og vælg 'Omdøb'..
2.Giv den f.eks. navnet INFCACHE.1.old og tast <Enter>..
3.Flyt den omdøbte fil et andet sted hen - f.eks. til en USB-stick.
Til sidst:
Genopbygning af  INFCACHE.1 filen.
Monter et eksternt drev i computeren - Det gendanner INFCACHE.1 filen. Undgå enheden som forårsagede fejlen..
OBS!!
Fejlen kan komme igen flere gange, så det kan være nødvendigt at gentage processen.
Avatar billede zeacon Nybegynder
24. februar 2010 - 16:08 #9
Har ikke rigtig fået et svar der kunne hjælpe mig med mit problem på tidspunktet, men tak for indsatsen.