Avatar billede botabota Nybegynder
17. februar 2010 - 14:24 Der er 4 kommentarer

Stroke i Illustrator

Hej alle
Hvordan gør man følgende:
Jeg har en stor tegning i illustrator som er lavet både af udfyldte kasser og kasser hvor kun stregen er farvet (stroke på 2 pt).

Tegningen skalerer jeg nu mindre, og det går jo fint for de udfyldte kasser, men stroke forbliver samme tykkelse - hvordan løser man det problem så både kasserne og stregerne holder samme "forhold"
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
17. februar 2010 - 15:21 #1
Hej, du kan prøv at gå ind på Object > Transform > Scale og i Scale-boksen er der et hak hvor du kan vælge om du vil skalere strokes med.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
17. februar 2010 - 15:23 #2
"prøve"
Avatar billede botabota Nybegynder
18. februar 2010 - 07:18 #3
Tusind tak, lige det jeg manglede! :-)
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
18. februar 2010 - 19:33 #4
Godt